مقاله ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه فعالیت-محور در تصمیمات پروژه زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار (2016 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه فعالیت-محور در تصمیمات پروژه زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار |
عنوان انگلیسی مقاله | Incorporating Carbon Footprint with Activity-Based Costing Constraints into Sustainable Public Transport Infrastructure Project Decisions |
فهرست مطالب | چکیده
1. پیشگفتار 2. مرور نوشتجات 2.1. زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار 2.2. معیارهای ارزیابی زیرساخت حمل و نقل عمومی 2.2.1. حمل و نقل پایدار (ST) 2.2.2. توسعهی اجتماعی (SD) 2.2.3. امکانپذیری مالی (FF) 2.2.4. اثرات زیست محیطی (EI) 2.3. ارزیابی هزینهی زیرساخت حمل و نقل عمومی: هزینهبندی فعالیت-محور (ABC) 2.4. ارزیابی اثر کربن برای زیرساخت حمل و نقل 3. متدلوژی رویکرد ادغام شده 3.1. آزمایشگاه ارزیابی و آزمایش تصمیمگیری 3.2. روال فرایند شبکهی تحلیلی (ANP) 3.3. برنامهنویسی هدف صفر-یک (ZOGP) 4. یک مثال تجربی برای کاربرد انتخاب پروژهی حمل و نقل عمومی پایدار 4.1. پروژههای زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار: گزینهها 4.2. کاربرد روش ادغام شده: تجزیه و تحلیل پنج-مرحلهای 4.2.1. گام 1: ارزیابی روابط در میان چشماندازها و معیارها با DEMATEL 4.2.2. گام 2: وزن اولویت پروژههای ارزیابی ایجاد شده توسط ANP 4.2.3. گام 3: هزینههای مستقیم و تخصیص هزینههای غیرمستقیم طبق ABC برای زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار 4.2.4. گام 4: محاسبات اثر کربن برای پروژهی حمل و نقل پایدار 4.2.5. گام 5: یک پورتفولیوی بهینه برای پروژهی زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار با استفاده از مدل برنامهنویسی صفر-یک 5.بحث 6. نتیجهگیریها |
بخشی از متن مقاله انگلیسی | Abstract
An optimal sustainable public transport infrastructure project portfolio selection requires an environment management strategy for both the social and economic development. This study considers the application of a multi-criteria decision-making (MCDM) methodology that can be applied to assess the sustainable development of transport infrastructure projects, taking into account a range of transport, social, financial and environmental criteria. Furthermore, in order to resolve the strategic decision-making under resource constraints and the carbon footprint factor, a zero-one goal programming (ZOGP) model is developed to facilitate an optimal portfolio of sustainable public transport infrastructure projects in Taiwan. |
ترجمه بخشی از متن مقاله | چکیده
یک انتخاب پورتفولیوی پروژهی زیرساخت حمل و نقل عمومی پایداری بهینه نیاز به یک استراتژی مدیریت محیط زیست برای هر دوی توسعهی اجتماعی و اقتصادی دارد. این مطالعه کاربرد یک متدلوژی تصمیمگیری چندمعیاری (MCDM) را در نظر میگیرد که میتوان آن را در برای ارزیابی توسعهی پایداری پروژههای زیرساخت حمل و نقل، با در نظر گرفتن طیفی از معیارهای حمل و نقل، اجتماعی، مالی و زیست محیطی اعمال کرد. علاوهبراین به منظور حل تصمیمگیری استراتژیک تحت محدودیتهای منبع و فاکتور اثر کربن، یک مدل برنامهنویسی هدف صفر-یک (ZOGP) برای تسهیل یک پورتفولیوی بهینهی پروژههای زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار در تایوان توسعه مییابد. |
سال انتشار | 2016 |
ناشر | الزویر |
مجله | مجله تولید پاک – Journal of Cleaner Production |
کلمات کلیدی | ابتکارات مدیریت زیست محیطی، پروژه زیرساخت حمل و نقل عمومی پایداری، MCDM (تصمیم گیری چندمعیاری)، هزینه فعالیت-محور (ABC)، اثر کربن، برنامه نویسی هدف صفر-یک (ZOGP) |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 38 |
تعداد صفحات ترجمه مقاله | 28 |
مناسب برای رشته | محیط زیست و عمران |
مناسب برای گرایش | آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست، عمران محیط زیست و برنامه ریزی حمل و نقل |
دانلود رایگان مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf |
خرید ترجمه فارسی | ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی عمران |