مقاله ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه‌ فعالیت-محور در تصمیمات پروژه‌ زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار (2016 الزویر)

عنوان فارسی مقاله ادغام اثر کربن با محدودیت های هزینه‌ فعالیت-محور در تصمیمات پروژه‌ زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار
عنوان انگلیسی مقاله Incorporating Carbon Footprint with Activity-Based Costing Constraints into Sustainable Public Transport Infrastructure Project Decisions
فهرست مطالب چکیده

1. پیشگفتار

2. مرور نوشتجات

2.1. زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار

2.2. معیارهای ارزیابی زیرساخت حمل و نقل عمومی

2.2.1. حمل و نقل پایدار (ST)

2.2.2. توسعه‌ی اجتماعی (SD)

2.2.3. امکان‌پذیری مالی (FF)

2.2.4. اثرات زیست محیطی (EI)

2.3. ارزیابی هزینه‌ی زیرساخت حمل و نقل عمومی: هزینه‌بندی فعالیت-محور (ABC)

2.4. ارزیابی اثر کربن برای زیرساخت حمل و نقل

3. متدلوژی رویکرد ادغام شده

3.1. آزمایشگاه ارزیابی و آزمایش تصمیم‌گیری

3.2. روال فرایند شبکه‌ی تحلیلی (ANP)

3.3. برنامه‌نویسی هدف صفر-یک (ZOGP)

4. یک مثال تجربی برای کاربرد انتخاب پروژه‌ی حمل و نقل عمومی پایدار

4.1. پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار: گزینه‌ها

4.2. کاربرد روش ادغام شده: تجزیه و تحلیل پنج-مرحله‌ای

4.2.1. گام 1: ارزیابی روابط در میان چشم‌اندازها و معیارها با DEMATEL

4.2.2. گام 2: وزن اولویت پروژه‌های ارزیابی ایجاد شده توسط ANP

4.2.3. گام 3: هزینه‌های مستقیم و تخصیص هزینه‌های غیرمستقیم طبق ABC برای زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار

4.2.4. گام 4: محاسبات اثر کربن برای پروژه‌ی حمل و نقل پایدار

4.2.5. گام 5: یک پورتفولیوی بهینه برای پروژه‌ی زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار با استفاده از مدل برنامه‌نویسی صفر-یک

5.بحث

6. نتیجه‌گیری‌ها

بخشی از متن مقاله انگلیسی Abstract

An optimal sustainable public transport infrastructure project portfolio selection requires an environment management strategy for both the social and economic development. This study considers the application of a multi-criteria decision-making (MCDM) methodology that can be applied to assess the sustainable development of transport infrastructure projects, taking into account a range of transport, social, financial and environmental criteria. Furthermore, in order to resolve the strategic decision-making under resource constraints and the carbon footprint factor, a zero-one goal programming (ZOGP) model is developed to facilitate an optimal portfolio of sustainable public transport infrastructure projects in Taiwan.

ترجمه بخشی از متن مقاله چکیده

یک انتخاب پورتفولیوی پروژه‌ی زیرساخت حمل و نقل عمومی پایداری بهینه نیاز به یک استراتژی مدیریت محیط زیست برای هر دوی توسعه‌ی اجتماعی و اقتصادی دارد. این مطالعه کاربرد یک متدلوژی تصمیم‌گیری چندمعیاری (MCDM) را در نظر می‌گیرد که می‌توان آن را در برای ارزیابی توسعه‌ی پایداری پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل، با در نظر گرفتن طیفی از معیارهای حمل و نقل، اجتماعی، مالی و زیست محیطی اعمال کرد. علاوه‌براین به منظور حل تصمیم‌گیری استراتژیک تحت محدودیت‌های منبع و فاکتور اثر کربن، یک مدل برنامه‌نویسی هدف صفر-یک (ZOGP) برای تسهیل یک پورتفولیوی بهینه‌ی پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل عمومی پایدار در تایوان توسعه می‌یابد.

سال انتشار 2016
ناشر الزویر
مجله  مجله تولید پاک – Journal of Cleaner Production
کلمات کلیدی  ابتکارات مدیریت زیست محیطی، پروژه‌ زیرساخت حمل و نقل عمومی پایداری، MCDM (تصمیم گیری چندمعیاری)، هزینه‌ فعالیت-محور (ABC)، اثر کربن، برنامه نویسی هدف صفر-یک (ZOGP)
 تعداد صفحات مقاله انگلیسی 38
تعداد صفحات ترجمه مقاله 28
مناسب برای رشته محیط زیست و عمران
مناسب برای گرایش آلودگی هوا، آلودگی محیط زیست، عمران محیط زیست و برنامه ریزی حمل و نقل
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی عمران

دیدگاهتان را بنویسید