مقاله یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II (2022 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله یادگیری کلامی، حافظه کاری و توجه/هوشیاری از فنوتیپ های کاندید افسردگی دوقطبی II در ملیت هان چینی
عنوان انگلیسی مقاله Verbal learning, working memory, and attention/vigilance may be candidate phenotypes of bipolar II depression in Chinese Han nationality
فهرست مطالب چکیده
1. مقدمه
2. موضوعات و روشها
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع
نمونه مقاله انگلیسی Abstract

     Objectives: Bipolar II depression (BD-II) is a subtype of bipolar disorder with recurrent depressive, manic, and frequent depressive episodes as the main clinical manifestations. This study aimed to compare the cognitive function of patients with BD-II with those of healthy siblings and controls to explore the internal phenotype of BD-II in the field of cognitive function. Methods: 66 BD-II patients, 58 healthy siblings, and 55 healthy controls were assessed with the Trail Making Test (TMT), Digit Symbol Coding Test (DSCT), Category Fluency, Hopkins Verbal Learning Test-Revised (HVLTR), Brief Visuospatial Memory Test-Revised (BVMT-R), Wechsler Memory Scale 3rd ed. Spatial Span Subtest (WMSIII SS), Neuropsychological Assessment Battery Mazes (NABM), Continuous Performance Test, and Identical Pairs (CPT-IP). Results: Patients with BD-II showed cognitive deficits in visual learning, reasoning and problem solving, verbal learning, attention/vigilance, working memory, and speed of processing. Healthy siblings showed cognitive deficits in reasoning and problem solving, verbal learning, attention/vigilance, working memory, and speed of processing. Substantial differences were observed among the three groups in reasoning and problem solving. Conclusions: Verbal learning, working memory, and attention/vigilance may be potential endophenotypes that can be used to identify BD-II among Han Chinese in the early stage.

Introduction

     Bipolar disorder (BD) is a mood disorder characterized by periodic fluctuations in thinking, emotion, and behavior; BD includes manic and depressive episodes that vary in frequency, degree, and duration (Miller et al., 2014). According to the degree of mania, BD can be divided into bipolar I and II. Bipolar I disorder refers to severe depression, mania, or mixed episodes; bipolar II disorder refers to severe depression and manic episodes with no history of mania or mixed episodes. BD reportedly affects more than 1% of the global population and is one of the leading causes of disability in young people (Grande et al., 2016). Some surveys have shown that the suicide rate of patients with BD is 20–30 times higher than that of the healthy population. Ultimately, 6%–7% of patients with BD choose suicide (Plans et al., 2019). A study analyzed patients with self-injury and suicidal behavior in mental hospitals. In addition, It found that the most common clinical diagnosis was affective disorder, accounting for 41.8% (Tanimoto et al., 2018), and that patients with bipolar disorder had the highest rate of suicidal ideation up to 60%, 52% of whom had at least one self-injury behavior (Chen et al., 2014; Weintraub et al., 2017). BD usually begins at around age 20; the earlier the onset is, the worse the prognosis will be (Carvalho et al., 2020). For many people with bipolar II disorder, the first cause of concern is usually depression, which lasts much longer over the course of the illness than manic episodes. In The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders Fifth Edition (DSM-5), the depressive episode of patients with bipolar II disorder has the same diagnostic criteria as Major Depressive Disorder; thus, BD might be misdiagnosed as depression (Chen et al., 2019; Phillips & Kupfer, 2013). Approximately 40% of patients with BD have been misdiagnosed as unipolar depression, with an average misdiagnosis time ranging from5.7 to 7.5 years, and misdiagnosed patients often misuse antidepressants (Tomasik et al., 2021).

نمونه ترجمه فارسی چکیده

     اهداف: افسردگی دوقطبی نوع II (BD-II) زیرمجموعه ای از اختلال دوقطبی است که نشانه های بالینی مهم آن شامل دوره های افسردگی عود کننده، شیدایی و افسردگی تکرار شونده می باشد. هدف از این مطالعه این است که عملکرد شناختی بیماران مبتلا به BD-II را با عملکرد شناختی خواهر و برادر های سالم و گروه کنترل مقایسه کند تا فنوتیپ درونی مرتبط با BD-II را در زمینه عملکرد شناختی مورد بررسی قرار دهد.

     روش ها: 66 بیمار مبتلا به BD-II، 58 خواهر و برادر سالم، و 55 فرد سالم در گروه کنترل با استفاده از آزمون ساخت دنباله (TMT)، آزمون رمزگذاری نماد- رقم (DSCT)، روانی طبقه، آزمون تجدید نظر شده یادگیری کلامی هاپکینز (HVLTR)، آزمون خلاصه حافظه دیداری فضایی بازبینی شده (BVMT-R)، مقیاس حافظه وکسلر نسخه سوم، زیرآزمون فراخنای فضایی (WMS III SS)، مازهای باتری ارزیابی عصب روانشناختی (NABM)، آزمون عملکرد مداوم، و جفت های همسان (CPT-IP) مورد ارزیابی قرار گرفتند.

     نتایج: بیماران مبتلا به BD-II نقص‌ های شناختی متعددی را در یادگیری دیداری، استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش از خود نشان دادند. خواهر و برادرهای سالم در استدلال و حل مسئله، یادگیری کلامی، توجه/مراقبت، حافظه فعال و سرعت پردازش دارای برخی نقص های شناختی بودند. و بین این سه گروه از نظر استدلال و حل مسئله تفاوت های قابل توجهی مشاهده شد.

     نتیجه گیری: یادگیری کلامی، حافظه فعال، و توجه/مراقبت ممکن است اندوفنوتیپ های بالقوه ای باشند که می توانند BD-II را در مراحل اولیه آن در ملیت هان چین شناسایی کنند.

2. موضوعات و روشها

2.1 شرکت کنندگان

     گروه BD-II: بیماران مبتلا بهII BD- طی یک دوره از ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 در بخش پزشكي روان تني اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه ** مورد درمان قرار گرفتند. شرایط پذیرش آنها در مطالعه از این قرار بود: (1) مطابقت با معیارهای تشخیصی DSM-5 BD؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) 24 گویه از مقیاس افسردگی همیلتون (HAMD 24) ≤20؛ (4) مقیاس رتبه بندی شیدایی یانگ (YMRS) >6؛ (5) تحصیلات در مقطع ابتدایی؛ (6) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه نیز به شرح زیر است: (1) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (2) بیماری سیستم ایمنی؛ (3) اختلال وسواس فکری جبری؛ (4) اسکیزوفرنی؛ و (5) کم توانی ذهنی. همه بیماران در این گروه توسط دو روانپزشک معاینه شدند که یکی از آنها معاونت مدرسه متوسطه یا مقطع بالاتر را بر عهده داشت. بیماران بار دیگر معاینه شدند و با ارزیابی روانشناختی مناسب، برای پذیرش در گروه غربالگری شدند. در کل، 66 نفر در این گروه ثبت نام شدند.

     گروه خواهر و برادرهای سالم: خواهر و برادرهای گروه BD. معیارهای پذیرش در مطالعه به شرح زیر است: (1) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) HAMD24 >8؛ (4) YMRS <6؛ (5) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (6) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (1) بیماریهای سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (2) بیماریهای سیستم ایمنی؛ و (3) سوء مصرف مواد. در کل، 58 نفر در این گروه ثبت نام کردند.

     گروه کنترل سالم: افراد سالم طی ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 از طریق بروشورها و معرفی اینترنتی جذب شدند. شرایط پذیرش بدین شرح است: (1) دارای سلامت جسمانی و نداشتن سابقه بیماری روانی؛ (2) دارای سن 17 تا 55 سال؛ (3) HAMD24 >8؛ (4) YMRS <6؛ (5) دارای ملیت هان، راست دست بودن؛ (6) تحصیلات در مقطع ابتدایی یا بالاتر؛ و (7) شرکت داوطلبانه در این مطالعه و امضای فرم رضایت آگاهانه. معیارهای خروج از مطالعه از این قرار است: (1) سابقه شخصی و خانوادگی بیماری روانی؛ (2) بیماری سیستم عصبی یا ترومای مغزی؛ (3) بیماری سیستم ایمنی؛ و (4) سوء مصرف مواد. در کل، 55 نفر در این گروه ثبت نام کردند.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2022
ناشر الزویر
مجله  Acta Psychologica
کلمات کلیدی انگلیسی Bipolar II depression – Cognitive function – Endophenotypes
کلمات کلیدی  افسردگی دوقطبی نوع II – عملکرد شناختی – اندوفنوتیپ ها
 صفحات مقاله انگلیسی 6
صفحات ترجمه مقاله 15 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
مناسب برای رشته روانشناسی – پزشکی
مناسب برای گرایش روانشناسی بالینی – روانپزشکی – مغز و اعصاب
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید