مقاله کارآفرینی غیر قابل تعویض بر اساس توکن (2022 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله کارآفرینی غیر قابل تعویض بر اساس توکن: یک چارچوب مفهومی
عنوان انگلیسی مقاله Non-fungible token-enabled entrepreneurship: A conceptual framework
فهرست مطالب چکیده
1. مقدمه
2. مفهوم سازی کارآفرینی مبتنی بر NFT
۳. نتیجه گیری
فهرست منابع
نمونه مقاله انگلیسی Abstract

Non-fungible tokens (NFTs) have taken the world by storm. Initially started as an art/game experiment, the NFT has given rise to a new form of entrepreneurship in the virtual world with massive opportunities and affordances. However, research into the entrepreneurial aspect of NFTs and the role of agency in the process is limited. In this article, I examine the concept of NFTenabled Entrepreneurship (or NFTE). I first identify the main characteristics of NFTs, then define NFTE and discuss the related assumptions, and finally propose a conceptual framework for NFTE and investigate its enablers. I conclude by proposing NFTE as a novel domain of entrepreneurship theory and practice with extensive new research opportunities, and the plausibility of using NFT as an alternative mode of knowledge production in which scholars become “NFT creators.”

Introduction

Web 3.0 1 is upon us and includes blockchain, decentralized apps, cryptocurrencies, and the metaverse. Non-fungible tokens (or NFTs) are the newest arrivals in Web 3.0 and have recently made the headlines. NFT is a new heavyweight in the global economy with a value of more than US$40 billion in 2021 (Versprille, 2022). An NFT is a digital representation of an asset that is written in a “smart contract” (i.e., a string of codes recorded in a decentralized ledger in the blockchain) and tradeable using digital cryptocurrencies (e.g., Ether, Solana, and Tezos). NFT technology enables the ownership of unique artefacts (e.g., an image, animation, photo, avatar, video clip, and song) that are authenticated by and traceable in the blockchain and can be exchanged to realize economic and non-economic (e.g., social, cultural, and religious) goals in virtual markets. In this article, I define NFTs as a system to claim, represent, store, and move value (i.e., within virtual worlds) using smart codes. The characteristics of NFTs are shown in Table 1

نمونه ترجمه فارسی چکیده

     طوفان توکن های تعویض ناپذیر (NFT) جهان را در نوردیده است. در ابتدا NFT به عنوان یک تجربه هنری / بازی آغاز شد و در ادامه به شکل جدیدی از کارآفرینی در دنیای مجازی با فرصت ها و توانمندی های عظیم درآمد. با این حال، تحقیقات درباره جنبه کارآفرینی NFT و نقش عاملیت آن در این فرآیند محدود می باشد. من مقاله حاضر به بررسی مفهوم کارآفرینی مبتنی بر NFT (یا NFTE) می پردازد. در مقاله جاضر، ابتدا ویژگی های اصلی NFT مشخص شده و سپس NFTE تعریف گشته و درباره فرضیات مربوطه بحث شده و در نهایت چارچوب مفهومی NFTE ارائه گشته و توانمندسازهای آن بررسی می گردند. مقاله حاضر با معرفی NFTE به عنوان حوزه جدید نظری و کاربردی کارآفرینی همراه با فرصت های تحقیقاتی گسترده جدید و امکان استفاده از NFT به عنوان شیوه جایگزین تولید دانش که محققان به پدیدآورندگان NFT تبدیل می شوند، پایان می یابد.

2. مفهوم سازی کارآفرینی مبتنی بر NFT

     در تعریف رسمی تر کارآفرینی مبتنی بر NFT (یا NFTE) به فعالیت های کارآفرینانه ای اطلاق می گردد که از فناوری های توکن تعویض ناپذیر به عنوان توانمندساز کلیدی بهره برداری می نماید. این مفهوم سازی نشان می دهد که چگونه NFT و به صورت گسترده تر وب 3.0، فناوری های تحول آفرین و توانمندسازهای بیرونی هستند. من بر روش این شکل از توانمندسازی (دیویدسون و همکاران، 2020؛ دیویدسون، 2015) و مکانیزم ها و نقش های آن تمرکز نموده و از نظریه ساخت اجتماعی (آلوارز و بارنی، 2007) برای ارائه چارچوبی برای مفهوم سازی NFTE استفاده می نمایم (شکل ۲ را ملاحظه نمایید). در این چارچوب، توانمندسازهای بیرونی (یعنی فناوری ها و جوامع) و نمایندگی کارآفرینی با هم ترکیب شده و نتیجه کار ایده کارآفرینانه مبتنی بر NFT است که به فعالیت منجر می شود. این امر مکانیزم های متعددی (مانند تولید، فشرده سازی و حذف) را تقویت می نماید که محصولات، تشکیلات اقتصادی و نهادها را شکل می دهد که به نوبه خود به آگاهی بخشی فناوری ها، جوامع و نمایندگی می پردازد. این چارچوب دیدگاهی را ارائه می نماید که تحقیقات تجربی آتی می توانند از آن پیروی کنند.

     این چارچوب بر سه فرضیه استوار است. نخست آنکه، فناوری های NFT و NFTE نفوذپذیر (نامبیسان و همکاران، 2019) و ناقص هستند (گارود و همکاران، 2008) یعنی سیال بوده و پیوسته از نظر حوزه (یعنی بخشی، جغرافیایی و زمانی)، کارکرد، فرآیند، نتیجه، و ارزش تغییر نموده و لذا منجر به غیرقابل پیش بینی بودن و ایجاد فرصت می شوند. در ثانی، فناوری های وب 3.0 که از NFTE پشتیبانی می کنند همپوشان هستند (لئوناردی، 2011) زیرا وظایف آن ها درهم تنیده، مکمل و گهگاه رقیب است. در نهایت، مفهوم نمایندگی در NFTE توزیع شده و سیال است (ون هافتن – شیک و ویتاکر، 2022) چرا که کارآفرینان NFT باید برای بقاء و رشد به صورت پویا در جوامع از طریق معماری مشارکت با هم ایجاد شوند (ماچرزاک و مارکوس، 2013).

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2022
ناشر الزویر
مجله  Journal of Business Venturing Insights
کلمات کلیدی انگلیسی Non-fungible token – NFT – Entrepreneurship – Virtual – Enabler
کلمات کلیدی  توکن تعویض ناپذیر – NFT – کارآفرینی – مجازی – توانمندساز
 صفحات مقاله انگلیسی 9
صفحات ترجمه مقاله 20 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
مناسب برای رشته مدیریت
مناسب برای گرایش مهندسی فناوری اطلاعات
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید