مقاله انگلیسی اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال (2020 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال: چگونه فناوری های دیجیتال و هوش جمعی روند کارآفرینی را تغییر می دهند؟ |
عنوان انگلیسی مقاله | Digital entrepreneurship ecosystem: How digital technologies and collective intelligence are reshaping the entrepreneurial process |
ترجمه کامپیوتری فهرست مطالب | طرح کلی نکات برجسته خلاصه کلید واژه ها 1. معرفی 2. فناوری های دیجیتال ، کارآفرینی و اکوسیستم 3. یک مفهوم جدید: اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال 4- چارچوب تفسیری اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال 5- موارد مصور اکوسیستم های کارآفرینی دیجیتال 6. بحث و نتیجه گیری ضمیمه. مواد تکمیلی داده های تحقیق منابع |
فهرست مطالب | Outline Highlights Abstract Keywords 1. Introduction 2. Digital technologies, entrepreneurship and ecosystems 3. A new concept: the digital entrepreneurship ecosystem 4. An interpretative framework of the digital entrepreneurship ecosystem 5. Illustrative cases of digital entrepreneurship ecosystems 6. Discussion and conclusion Appendix. Supplementary materials Research Data References |
نمونه ترجمه کامپیوتری | چکیده
امروزه فن آوری های دیجیتال تأثیر چشمگیری در نحوه تصور و ایجاد مشاغل جدید دارند. الگوی فناوری در حال ظهور ، از پتانسیل همکاری و هوش جمعی برای طراحی و اجرای ابتکارات کارآفرین تر و پایدار استفاده می کند. اما ، اگرچه مبحث کارآفرینی دیجیتالی مرتبط و به موقع است ، بحث تألیفی محدود در مورد تأثیر واقعی فن آوری های دیجیتال و همکاری بر روند کارآفرینی وجود دارد. برای توصیف ماهیت و خصوصیات اکوسیستم کارآفرینی که با الگوی جدید اجتماعی و فنی امکان پذیر است ، تحقیقات بیشتری لازم است. براساس ادبیات موجود ، این مقاله با برجسته سازی چشم اندازهای دیجیتال خروجی دیجیتال و محیط دیجیتال ، تعریفی از اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال ارائه می دهد. سپس یک رویکرد هوش جمعی برای تعریف یک چارچوب توصیفی و شناسایی ژنهای متمایز یک اکوسیستم کارآفرینی دیجیتال به کار گرفته می شود. چهار بعد مربوط به بازیگران دیجیتالی (چه کسی) ، فعالیتهای دیجیتال (چه) ، انگیزه های دیجیتال (چرا) و سازمان دیجیتال (چگونه) تعریف و بحث می شوند. این چارچوب همچنین برای توصیف 9 مورد واقعی از شرکت ها و ابتکار عمل ، که به عنوان اکوسیستم های کارآفرینی دیجیتال در چهار بعد اصلی ارائه شده ، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. مقاله با بحث در مورد نتایج و دستور کار تحقیقاتی برای مطالعات آینده به پایان می رسد. 1. مقدمه در ده سال گذشته ، روندهای فناوری از قبیل خدمات موبایل ، رسانه های اجتماعی ، رایانش ابری ، اینترنت اشیاء ، داده های بزرگ و روباتیک (کمیسیون اروپا ، 2017) از روشهای جدید همکاری ، سازماندهی منابع ، طراحی محصولات ، تطبیق تقاضای پیچیده و پیشنهاد پشتیبانی کردند. و تدوین استانداردها و راه حلهای جدید (ماركوس و لوبك ، 2013). چنین پیشرفت سریع باعث تغییر عمیق در فضای رقابتی و تغییر شکل استراتژی های تجاری سنتی ، مدل ها و فرآیندهای مختلف شده است (بهارداواج و همکاران ، 2013). فن آوری های دیجیتال امکان ایجاد مشاغل جدید تجاری و راه اندازی دیجیتال را فراهم می آورد ، که این فناوری نوین را به عنوان یکی از مؤلفه های مهم مدل ها و عملکردهای تجاری خود در بر می گیرد. به این معنا ، فن آوری های دیجیتالی فعال کننده فعالیت های کارآفرینی هستند (فون بریل و همکاران ، 2018) و آنها به اشکال مختلفی از جمله محصولات یا خدمات دیجیتال (Lyytinen و همکاران ، 2016) ، سیستم عامل های دیجیتال (Tiwana و همکاران) ، تجلی می یابند. 2010) ، ابزارهای دیجیتالی یا زیرساختها (آلدریچ ، 2014) ، آثار باستانی دیجیتال (Ekbia ، 2009) یا نوآوری های خدمات با قابلیت اینترنت (Kuester و همکاران ، 2018). نمونه هایی از چنین تحولاتی عبارتند از: سرمایه گذاری های آنلاین که می توانند از طریق کانالهای جدید با مشتریان و ذینفعان درگیر شوند (به عنوان مثال Netflix) ، مطالبات چند متغیره و پیشنهادهای بسیار شخصی (به عنوان مثال Uber و Airbnb) ، استفاده از رسانه های اجتماعی برای برون سپاری فعالیت ها و جمع آوری پول (به عنوان مثال Upwork و Kickstarter). ) ، یا پتانسیل یک ایده کسب و کار را آزمایش کنید (به عنوان مثال Quirky). علاوه بر این ، فن آوری های دیجیتالی از ایجاد زمینه های جدید پشتیبانی می کنند که در آن صورت فلکی بازیگران با اهداف و انگیزه های متنوع برای انجام فرایندهای تجاری و نوآوری به طور پویا در تعامل است. بنابراین ، انتشار فن آوری های دیجیتال با اعمال نفوذ و شعور جمعی ، راه های جدیدی را برای توسعه پروژه های کارآفرینی ایجاد کرده است (اندرسون ، 2014). توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.) |
نمونه مقاله انگلیسی |
Abstract Digital technologies have nowadays a significant impact on how new business ventures are imagined and created. The arising technology paradigm is leveraging the potential of collaboration and collective intelligence to design and launch more robust and sustainable entrepreneurial initiatives. However, although the topic of digital entrepreneurship is relevant and timely, there is a limited literature discussion on the real impact of digital technologies and collaboration on the entrepreneurial process. Further research is needed to describe the nature and characteristics of the entrepreneurial ecosystem enabled by the new socio-technical paradigm. Based on extant literature, this article proposes a definition of digital entrepreneurship ecosystem by highlighting the integrated digital-output and digital-environment perspectives. A collective intelligence approach is then adopted to define a descriptive framework and identify the distinguishing genes of a digital entrepreneurship ecosystem. Four dimensions associated to digital actors (who), digital activities (what), digital motivations (why), and digital organization (how) are defined and discussed. The framework was also applied to describe 9 real cases of companies and initiatives, which are analyzed as digital entrepreneurship ecosystems along the four key dimensions presented. The article ends with a discussion about the results and a research agenda for future studies. 1.Introduction In the last ten years, technology trends such as mobile services, social media, cloud computing, Internet of things, big data and robotics (European Commission, 2017) supported new ways of collaborating, organizing resources, designing products, matching complex demand and offer, and developing new standards and solutions (Markus and Loebecke, 2013). Such rapid development has profoundly changed the competitive environment and reshaped traditional business strategies, models and processes (Bharadwaj et al., 2013). Digital technologies enabled the creation of new business ventures and digital start-ups, which incorporate novel technology as a vital component of their business models and operations. In this sense, digital technologies are enablers of the entrepreneurial activity (von Briel et al., 2018) and they manifest in various forms such as digital products or services (Lyytinen et al., 2016), digital platforms (Tiwana et al., 2010), digital tools or infrastructure (Aldrich, 2014), digital artefacts (Ekbia, 2009), or Internet-enabled service innovations (Kuester et al., 2018). Examples of such transformation are online ventures able to engage with customers and stakeholders through new channels (e.g. Netflix), connect multivariate demands and highly personalized offerings (e.g. Uber and Airbnb), use social media to outsource activities and collect money (e.g. Upwork and Kickstarter), or test the potential of a business idea (e.g. Quirky). Moreover, digital technologies support the creation of new contexts where a constellation of actors with diverse goals and motives interact dynamically to undertake business and innovation processes (e.g. Linkedin). The diffusion of digital technologies has thus created new avenues for the development of entrepreneurial projects by leveraging collaboration and collective intelligence (Anderson, 2014). |
سال انتشار | 2020 |
ناشر | الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct) |
مجله | پیش بینی فن آوری و تحولات اجتماعی |
نوع مقاله | ISI |
کلمات کلیدی | هوش جمعی کارآفرینی دیجیتال فن آوری های دیجیتال فرایند کارآفرینی زیست بوم چارچوب |
کلمات کلیدی انگلیسی |
Collective intelligence
Digital entrepreneurship
Digital technologies
Entrepreneurial process
Ecosystem
Framework
|
صفحات مقاله انگلیسی | 12 |
مناسب برای رشته | مدیریت |
مناسب برای گرایش | کارآفرینی |
توضحیات | این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید. |
دانلود مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید) |
سفارش ترجمه فارسی | ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید) |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید) |