مقاله انگلیسی توانایی فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی (2020 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | توانایی فناوری اطلاعات و چابکی سازمانی: یک مطالعه در صنعت هتل در جزایر قناری |
عنوان انگلیسی مقاله | Information technology capability and organisational agility: A study in the Canary Islands hotel industry |
ترجمه کامپیوتری فهرست مطالب | طرح کلی نکات برجسته خلاصه کلید واژه ها 1. معرفی 2. چارچوب مفهومی 3. روش شناسی 4. نتایج 5- بحث و نتیجه گیری کمکهای نویسنده اعلامیه رقابت بهره پیوست A. داده های تکمیلی منابع |
فهرست مطالب | Outline Highlights Abstract Keywords 1. Introduction 2. Conceptual framework 3. Methodology 4. Results 5. Discussion and conclusions Author’s contributions Declaration of Competing Interest Appendix A. Supplementary data References |
نمونه ترجمه کامپیوتری | چکیده
سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات (IT) توسط بخش هتل در حال افزایش است. با این حال ، لازم است تا چه میزان IT در پاسخ به تغییرات در محیط ، “چابک” باشد. در این مقاله نقش واسطه گر و تعدیل کننده قابلیت IT در رابطه بین استفاده از IT و چابک هتل مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد نقش واسطه ای از قابلیت IT ، تأیید می کند که استفاده از IT نه تنها به طور مستقیم بلکه به طور غیرمستقیم با بهبود توانایی در مدیریت منابع فناوری ، بر چابکی سازمانی تأثیر می گذارد. با این حال ، نقش توانایی فناوری اطلاعات به عنوان ناظر در این تحقیق تأیید نشده است. این یافته ها راهنمایی هایی را برای مدیران هتل برای بهبود مدیریت IT و برنامه های کاربردی ارائه می دهد ، و خطوط تحقیق آینده را پیشنهاد می کند. 1. مقدمه صنعت گردشگری ، که طیف وسیعی از بخش ها و خدمات را پوشش می دهد ، جایی که بخش مسکن نقش مهمی را ایفا می کند ، با چندین وضعیت نامشخص و بحرانی روبرو است (وانگ و ریچی ، 2012). در این راستا ، مدیریت هتل باید با تغییرات متعددی که در صنعت گردشگری تأثیر می گذارد ، از جمله موضوعات زیست محیطی ، بحران های اقتصادی ، تغییرات نظارتی و مطالبات جدید مشتری (Fulker، 2001؛ Hall، 2010؛ Paraskevas & Altinay، 2013؛ Ritchie، 2004، ریچی ، 2009). این امر نیاز به جهت گیری نسبت به چابکی سازمانی به عنوان یک الگوی مدیریتی در تغییر محیط ها دارد (شریفی و ژانگ ، 1999 ؛ وازکزز بوستلو ، آوللا ، و فرناندز ، 2007 ؛ ژانگ و شریفی ، 2000). بنابراین ، مطالعات متنوع بر تجزیه و تحلیل چابکی سازمانی ، پیشینه ها و پیامدهای آن متمرکز شده است (Bottani، 2009؛ Cai، Richter، & McKenna، 2019؛ Chonko & Jones، 2005؛ Routroy، Potdar، & Shankar، 2015؛ Sharifi & Zhang، 1999). توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.) |
نمونه مقاله انگلیسی |
Abstract Investments in information technology (IT) by the hotel sector are becoming increasingly important. However, it is necessary to analyse the extent to which IT contributes to hotels being ‘agile’ in responding to changes in the environment. The paper analyses the mediating and moderating role of IT capability in the relationship between IT uses and hotel agility. Results demonstrate the mediating role of IT capability, confirming IT uses affect organisational agility not only directly but also indirectly by improving the ability to manage technological resources. However, the role of IT capability as a moderator is not confirmed in this research. Such findings provide guidance to hotel managers to improve IT management and applications, suggesting future lines of research. 1.Introduction The tourism industry, which covers a wide range of sectors and services, where the accommodation sector plays an important role, faces multiple uncertain and critical situations (Wang & Ritchie, 2012). In this regard, hotel management has to deal with numerous changes affecting the tourism industry, including environmental issues, economic crises, regulatory changes, and new customer demands (Faulker, 2001; Hall, 2010; Paraskevas & Altinay, 2013; Ritchie, 2004, Ritchie, 2009). This demands an orientation towards organisational agility as a management paradigm in changing environments (Sharifi & Zhang, 1999; Vázquez-Bustelo, Avella, & Fernández, 2007; Zhang & Sharifi, 2000). Thus, diverse studies focus on analysing organisational agility, its antecedents and consequences (Bottani, 2009; Cai, Richter, & McKenna, 2019; Chonko & Jones, 2005; Routroy, Potdar, & Shankar, 2015; Sharifi & Zhang, 1999). |
سال انتشار | 2020 |
ناشر | الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct) |
مجله | Tourism Management Perspectives / دیدگاه های مدیریت گردشگری |
نوع مقاله | ISI |
کلمات کلیدی | چابکی هتل قابلیت فناوری اطلاعات از فناوری اطلاعات استفاده می کند |
کلمات کلیدی انگلیسی |
Agility
Hotel
Information technology capability
Information technology uses
|
صفحات مقاله انگلیسی | 9 |
مناسب برای رشته | مدیریت |
مناسب برای گرایش | مدیریت فناوری اطلاعات، هتلداری |
توضحیات | این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید. |
دانلود مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید) |
سفارش ترجمه فارسی | ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید) |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید) |