مقاله انگلیسی مدیریت دانش و ERP: مکمل یا متناقض؟ (2017 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | مدیریت دانش و ERP: مکمل یا متناقض؟ |
عنوان انگلیسی مقاله | Knowledge management and ERP: Complementary or contradictory? |
نمونه ترجمه کامپیوتری | 1. مقدمه
در این دوران رقابت جهانی سخت، دانش / دانش به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی برای هر سازمانی، خدمات یا تولید شناخته می شود (Davenport and Prusak، 1998؛ Drucker، 1993). توانایی سازمان ها برای شناسایی، تدوین و استفاده از منابع دانش خود به عنوان یک عامل تعیینکننده در موقعیت رقابتی خود (Bhatt، 2001) تبدیل شده است. بنابراين، زمينه مديريت دانش به عنوان يك محيط تحقيق پركاربرد كه علاقهمند به هر دو دانشگاه علم و پزشكان است (ويگ، 2000) پديدار شده است. به نظر می رسد که در میان جامعه آموزشی و نیز متخصصان هماهنگی وجود دارد که اجرای موثر و مدیریت مناسب مدیریت دانش برای رقابت در محیط کسب و کار جهانی بسیار پویا ضروری است (Delen، Zaim، Kuzey & Zaim 2013؛ Hicks، Dattero، & Galup، 2007؛ Zaim 2006). سازمان های امروز، اغلب به عنوان یک شرکت توسعه یافته که شامل تامین کنندگان و فروشندگان (بالادست) و مشتریان و توزیع کنندگان (پایین دست) می باشند، معمولا در فرایندهایی قرار می گیرند که هر دو کالا / خدمات و اطلاعاتی را که ما امروزه به طور کل به عنوان زنجیره تامین می نامیم، مرتب می کنیم. مدیریت چنین فرایندهایی به نام مدیریت زنجیره تامین یا SCM به اختصار (Su & Yang، 2010) است. زنجیره تامین در سال های اخیر یکی از محبوب ترین موضوعات تحقیقاتی برای مدیران / متخصصان و پژوهشگران / دانشگاهیان بوده است و بسیاری از شرکت ها با استفاده از تحقیق دقیق و به طور مناسب بهبود توانایی های زنجیره تامین خود، مزیت رقابتی خود را به دست آورده اند. در ادبیات موجود، مدیریت زنجیره تامین به اندازه کافی گسترده و فنی عمیق است، از جمله تحقیقاتی که با هدف رسیدگی به مسائل مانند انتخاب بهینه تامین کنندگان، بهبود همکاری در میان اعضای زنجیره تامین، مدیریت بهتر انبارها، تعادل خطر و پاداش به اشتراک گذاشته شده بین خریداران و فروشندگان ، دست زدن به تدارکات مواد خطرناک، بهبود مسیریابی خودرو، زنجیره تامین سبز را قادر می سازد تا فقط چند مورد را نام ببرند. چه چیزی باعث می شود که تحقیقات زنجیره تامین چالش برانگیز و به طور بالقوه تاثیر گذار باشد، آن است که آن را در زمینه مدیریت دانش بررسی کنید. توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.) |
نمونه مقاله انگلیسی |
1.Introduction In this era of stiff global competition, knowledge/know-how is widely recognized as one of the core assets/enablers for any organization, service or manufacturing (Davenport and Prusak, 1998; Drucker, 1993). The ability of organizations to identify, codify and leverage/use of their knowledge sources have become a significant determinant of their competitive posture (Bhatt, 2001). Therefore, the field of knowledge management has emerged as a fruitful research area of interest to both academicians and practitioners (Wiig, 2000). There seem to be a consensus amongst the educational as well as practitioner community that effective implementation and proper management of knowledge management are essential to compete in the highly dynamic global business environment (Delen, Zaim, Kuzey, & Zaim, 2013; Hicks, Dattero, & Galup, 2007; Zaim, 2006). Today’s organizations, often viewed as an extended enterprise that include suppliers and vendors (upstream) and customers and distributors (downstream), are usually arranged in processes that handle both goods/services and information that we nowadays collectively call as the supply chain. The management of such processes are called supply chain management, or SCM in short (Su & Yang, 2010). Supply chain has been one of the most popular investigative topics for both managers/practitioners and researcher/academicians in recent years, and many firms have gained competitive advantage by carefully researching and properly improving their supply chain capabilities. In the extant literature, supply chain management is covered rather wide and technically deep, including research that aimed at addressing issues like optimal selection of suppliers, improving collaboration among supply chain members, better management of warehouses, balancing risk and reward shared between buyers and sellers, handling logistics of hazardous material, improving vehicle routing, enabling green supply chain, to name just a few. What makes supply chain research challenging and potentially more impactful is to study it within the context of knowledge management. |
سال انتشار | 2017 |
ناشر | الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct) |
مجله | مجله بین المللی مدیریت اطلاعات – International Journal of Information Management |
نوع مقاله | ISI |
کلمات کلیدی | زنجیره تامین، مدیریت دانش، ERP ، عملکرد عملیاتی، عملکرد مالی، مدل سازی معادلات ساختاری |
صفحات مقاله انگلیسی | 10 |
مناسب برای رشته | مدیریت |
مناسب برای گرایش | مدیریت عملکرد |
توضحیات | این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید. |
دانلود مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید) |
سفارش ترجمه فارسی | ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید) |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید) |