مقاله سیستم های طبقه بندی هتل: عودت معیارهای هتل های 4 و 5 ستاره
عنوان فارسی مقاله | سیستم های طبقه بندی هتل: عودت معیارهای هتل های 4 و 5 ستاره |
عنوان انگلیسی مقاله | Hotel Classification Systems: Recurrence of criteria in 4 and 5 stars hotels |
فهرست مطالب | پیشگفتار
خلاصه اجرایی 1-مقدمه 2-روش 3-سیستم های طبقه بندی هتل مروری بر سیستم های طبقه بندی هتل مزیت ها و چالش های طبقه بندی هتل 4- معیارها مقایسه معیار ها بیشتر معیار های رایج رایج ترین معیار ها 5-نتیجه گیری پیوست مقایسه معیار های قابل اندازه گیری مقایسه معیار ها در هتل های 4 و 5 ستاره در گروه اروپا و گروه جهانی پیوست 3 |
بخشی از متن مقاله انگلیسی | The dramatic rise of international tourism, from the pursuit of the privileged few only half a century ago to a truly worldwide phenomenon today, has seen the sector become a bedrock of our global economy, representing 9% of the world’s GDP, 30% of service exports and one in every eleven jobs. But even as travellers become increasingly adventurous, seeking new and unexplored destinations, they still demand certain indicators of what they are about to experience. Official hotel classification systems have long provided such indications/information relating to accommodation. There is no worldwide standard for official hotel classification systems, and there may well never be one due to the incredible diversity of the environmental, socio-cultural, economic and political contexts in which they are embedded. However, there are without doubt commonalities which unite accommodation of various standards across the globe. Identifying such commonalities, as well as differences, can help destinations in establishing or revising their classification systems in such a way that they are relevant and useful to consumers, hotels, intermediaries and destinations alike. |
ترجمه بخشی از متن مقاله | پیشگفتار
افزایش چشمگیر گردشگری بین المللی که در حدود نیم قرن پیش برای تعدادمعدودی از کشور ها یک امتیاز به شمار می رفت تا امروزه که تقریبا در سراسر دنیا به یک پدیده جهانی تبدل شده است، نشان می دهد که این بخش بستری برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است و 9 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا، 30 درصد صادرات خدمات و یک شغل از هر یازده شغل را در سراسر دنیا را شامل می شود. با این حال چون توریست ها و مسافران به طور روز افزونی پر ماجراجو می شوند و به دنبال مقاصد جدید و کشف نشده هستند، آن ها نیازمند شاخص ها و علایمی در مورد آنچه که میخواهند تجربه کنند می باشند. سیستم های طبقه بندی هتل این اطلاعات و علایم را در رابطه با اسکان در اختیار گذاشته اند. یک استاندارد جهانی برای سیستم های طبقه بندی هتل ها وجود ندارد و و ممکن است به دلیل تنوع بالای شرایط و زمینه های محیطی، اجتماعی-فرهنگیف اقتصادی و سیاسی ای که در آن قرار دارند این سیستم استاندارد به هیچ وجود ایجاد نشود. با این حال، بدون شک یک سری مشترکات وجود دارند که موجب می شود تا استاندارد های مختلف در سراسر دنیا به یک استاندارد منحصر به فرد تبدیل شود. شناسایی این مشترکات و نیز تفاوت ها می تواند به مقاصد در تثبیت و اصلاح سیستم های طبقه بندی آن ها کمک کند به طوری که آن ها این سیستم ها برای مصرف کننده ها، هتل ها، واسطه ها و نیز مقاصد مفید و مناسب باشد. |
مجله | سازمان جهانی گردشگری – World Tourism Organization |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 36 |
تعداد صفحات ترجمه مقاله | 26 |
مناسب برای رشته | مدیریت |
مناسب برای گرایش | مدیریت هتلداری |
دانلود رایگان مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf |
خرید ترجمه فارسی | ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت |