مقالات انگلیسی تبدیل انرژی با ترجمهمقالات انگلیسی مکانیک سیالات با ترجمهمقالات انگلیسی مهندسی مکانیک با ترجمه

مقاله روش اصلاح منطقه ای همگرا برای ارزیابی ریسک دیسک های توربین گاز در معرض عیوب متالورژیکی با تکرار پایین (2007 ASME)

عنوان فارسی مقاله روش اصلاح منطقه ای همگرا برای ارزیابی ریسک دیسک های توربین گاز در معرض عیوب متالورژیکی با تکرار پایین
عنوان انگلیسی مقاله Convergent Zone-Refinement Method for Risk Assessment of Gas Turbine Disks Subject to Low-Frequency Metallurgical Defects
فهرست مطالب مقدمه

مرور کلی روش: روشی مبتنی بر ناحیه

روش اصلاح ناحیه همگرا

اصلاح ناحیه

مثال عددی

نتایج

فهرست علائم و اختصارات

بخشی از متن مقاله انگلیسی Titanium gas turbine disks are subject to a rare but not insignificant probability of fracture due to metallurgical defects, particularly hard . A probabilistic methodology has been developed and implemented in concordance with the Federal Aviation Administration (FAA) Advisory Circular 33.14-1 to compute the probability of fracture of gas turbine titanium disks subject to low-frequency metallurgical (hard ) defects. This methodology is further developed here to ensure that a robust, converged, accurate calculation of the probability is computed that is independent of discretization issues. A zonebased material discretization methodology is implemented, then refined locally through further discretization using risk contribution factors as a metric. The technical approach is akin to “h” refinement in finite element analysis; that is, a local metric is used to indicate regions requiring further refinement, and subsequent refinement yields a more accurate solution. Supporting technology improvements are also discussed, including localized finite element refinement and onion skinning for zone subdivision resolution, and a restart database and parallel processing for computational efficiency. A numerical example is presented for demonstration.
ترجمه بخشی از متن مقاله

دیسک های توربین گاز تیتانیوم در معرض احتمال بسیار کم شکست ناشی از عیوب متالورژیکی خصوصا α سخت، هستند. یک روش احتمالاتی در مطابقت با بخشنامه شورای اداری هوانوردی فدرال (FAA) شماره 33.14-1 برای محاسبه احتمال شکست دیسک‌های تیتانیوم توربین گاز در معرض عیوب متالورژیکی کم تکرار (α سخت)، توسعه داده شده و اجرا شده است. این روش در این جا بیشتر توسعه یافته است تا اطمینان حاصل شود که محاسباتی دقیق، همگرا، و صحیح از احتمال انجام شده است که مستقل از مسائل تجزیه است. یک روش تجزیه مواد مبتنی بر ناحیه اجرا شد، سپس با تجزیه بیشتر با استفاده از عوامل سهیم در ریسک مثل یک استاندارد(معیار)، به صورت موضعی، اصلاح شد. روش تکنیکی شبیه به اصلاح h در تحلیل اجزای محدود است؛ یعنی از یک استاندارد محلی برای نشان دادن مناطق نیاز به اصلاح بیشتر استفاده میشود، و اصلاح متعاقب منجر به راه حل دقیق تری میگردد. پیشرفت‌های تکنولوژی پشتیبانی نیز مورد بحث قرار گرفته اند که شامل اصلاح اجزا محدود محلی و پوست پیاز برای تفکیک مناطق فرعی، و یک پایگاه داده راه اندازی مجدد و پردازش موازی برای راندمان محاسباتی است. یک مثال عددی برای اثبات ارائه شده است.

سال انتشار 2007
ناشر ASME
مجله  مجله مهندسی برای توربین های گاز و برق – Journal of Engineering for Gas Turbines and Power
 تعداد صفحات مقاله انگلیسی 9
تعداد صفحات ترجمه مقاله 24
مناسب برای رشته مهندسی هوافضا و مکانیک
مناسب برای گرایش  آیرودینامیک، تبدیل انرژی و مکانیک سیالات
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی هوافضا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا