دانلود مقالات 2022 با ترجمهدانلود مقالات اسپرینگر با ترجمهسالمقالات انگلیسی اینترنت و شبکه های گسترده با ترجمهمقالات انگلیسی روانشناسی با ترجمهمقالات انگلیسی روانشناسی صنعتی و سازمانی با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت فناوری اطلاعات با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت کسب و کار با ترجمهمقالات انگلیسی مهندسی فناوری اطلاعات با ترجمهناشر

مقاله رضایت از دورکاری، رفاه و عملکرد در عصر دیجیتال (2022 اسپرینگر)

 

 

عنوان فارسی مقاله رضایت از دورکاری، رفاه و عملکرد در عصر دیجیتال: درس های آموخته شده در طول قرنطینه COVID-19 در اسپانیا
عنوان انگلیسی مقاله Telework satisfaction, wellbeing and performance in the digital era. Lessons learned during COVID‑19 lockdown in Spain
فهرست مطالب چکیده
مقدمه
بررسی ادبیات
روش
نتایج
بحث
محدودیت ها و تحقیقات آنی
نتیجه گیری
فهرست منابع
نمونه مقاله انگلیسی Abstract
     This study used a prospective design to examine the efects of telework satisfaction (time 1) on subjective wellbeing and self-reported performance (time 2) during the COVID-19 lockdown. Data were collected from 111 teleworkers through an online survey the frst weeks of strict lockdown in Spain. Telework satisfaction showed positive direct efects on both subjective wellbeing and self-reported performance. Further, subjective wellbeing partially mediated the relationship between telework satisfaction and self-reported performance. Interestingly, employees with children felt less telework satisfaction but higher subjective wellbeing. The novelty of this study is that we evaluate the level of satisfaction with telework using a specifc set of items that assess the employees’ contentment with diverse telework facets. Given the spreading of telework and the increasing competitiveness of organizations, we discuss practical implications in times of crisis, both present and future.

Introduction
At the beginning of 2020 it was hard to imagine that a drastic change in our lives was about to come through a worldwide public health crisis due to a virus (COVID-19). In the absence of knowledge on adequate treatment or a vaccine, most countries enforced self-isolation measures to stop the spread of the disease and release over-burdened health systems. The Spanish Government declared the state of alert and a 14 days’ nationwide lockdown on March 16th, which was extended four times and ended on the 20th of June 2020 (RDL 463/2020, March 14th). Telework was adopted in organizations as a temporary working measure to ensure the continuity of private businesses and public administration services (Amankwah-Amoah et al., 2020; Anker, 2021; Belzunegui-Eraso & Erro-Garcés, 2020; Bhumika, 2020; Palumbo, 2020; Tavares et al., 2020). Thousands of employees and managers started to work from home (WFH) in this uncertain situation (Kirchner et al., 2021). Employees teleworking during lockdown were facing two big challenges. The frst challenge was to handle emotional sufering because of infection fear, job insecurity, dismissals menace, fnancial problems and the multiple efects of the crisis that were threatening their wellbeing. The second challenge was to rapidly adjust to a new work environment and work demands in a matter of days (in Spain, from a Friday at work to Monday with telework) without any preparation, planning or training time, sourcing from the IT equipment available at home, struggling between work and family demands, and trying to maintain high work performance.

نمونه ترجمه فارسی

چکیده
     به منظور بررسی تاثیر رضایت از دورکاری (دوره 1) بر سلامت روان و عملکرد خوداظهار شده (دوره 2) در طی قرنطینه کووید-19 مطالعه حاضر از طرح آینده نگر استفاده نمود. داده ها از ۱۱۱ دورکار و از طریق نظرسنجی آنلاین در هفته های اول قرنطینه شدید در اسپانیا گردآوری شد. رضایت از دورکاری تاثیر مستقیم و مثبتی بر سلامت روان و عملکرد خوداظهار شده داشت. در ضمن، سلامت روان نا حدی در رابطه بین رضایت از دورکاری و عملکرد خوداظهار شده میانجیگری می نماید. جالب آنکه کارکنان دارای کودک رضایت از دورکاری کمتری داشته اما از سلامت روان بالاتری برخوردار بودند. تازگی این مطالعه آن است که مت با استفاده از موارد خاصی که به سنجش خشنودی کارکنان با توجه به وجوه مختلف دورکاری می پردازند سطح رضایت از دورکاری را ارزیابی نمودیم. با توجه به گسترش دورکاری و افزایش رقابت پذیری سازمان ها، ما به بررسی پیامدهای عملی در مواقع بحرانی زمان حال و آینده می پردازیم.

بررسی ادبیات
دورکاری مرسوم در برابر دورکاری در مواقع بحرانی
     دورکاری که کار از حانه (WFH)، ارتباط از راه دور، کار از راه دور، کار الکترونیک یا کار با استقرار در حانه نوعی کار است که به دلیل پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به شیوه محبوبی تبدیل شده است (لبوپو و همکاران، 2020). در حالی که اجماعی بر روی تعریفی واحد در میان رشته های مختلف دانشگاهی وجود ندارد، اکثر محققان بر ویژگی های اصلی این نوع کار اتفاق نظر دارند: الف) کارمندان وظایف شغلی خود را به رغم دور بودن از محیط کار معمول انجام می دهند، ب) کارمندان از تجهیزات دارای فناوری پیشرفته برای کار استفاده می کنند (باروک، 2000؛ کارلو و همکاران، 2020؛ گیجندرن و هریسون، 2007). مقاله حاضر از دورکاری و کار از حانه (WFH) بدون تمایز استفاده می نماید.

     قبل از این پاندمی تنها ۱۵ درصد کارمدان اروپا دورکاری می کردند در حالی که در اسپانیا فقط ۴ درصد کارمندان قیل از این بحران ویروسی به طور منظم دورکاری می نمودند (Instituto Nacional de Estadistica، 2020). لذا نرخ اجرای شیوه های کاری انعطاف پذیر در اسپانیا در اروپا جزء پایین ترین نرخ ها بود. به علاوه، بسیاری از کارمندان در مناسلن های خاصی دورکاری می نمودند. طبق گزارش Eurofound (2020) مجموعاً 36.3 درصد از افراد شاغل در EU27، در نتیجه این پاندمی به دورکاری تمام وقت روی آوردند.

     تا ۲۰۱۹، عوامل موثر بر استفاده از دورکاری به عوامل فردی (مانند سبک کار)، عوامل شغلی (مانند خودگردانی، بازخورد)، عوامل سازمانی (مانند اعتماد مدیریت، حمایت فنی) و عوامل خانگی یا خانوادگی (مانند کودکان خردسال) مطابق مدل پیشنهادی باروک و نیکولسون (1997) تقسیم می شدند. عامل جدیدی که توسط کووید-19 به ارمغان آورده شده یعنی عامل محیط زیست / ایمنی به شتاب پیش بینی نشده در اجرای شیوه های دورکاری در سراسر جهان منجر شده است (بلزونگوی – اراسو و ارو – گارسس، 2020؛ مالت و همکاران، 2020؛ رایزن و همکاران، 2020).

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2022
ناشر اسپرینگر
مجله  Current Psychology
کلمات کلیدی انگلیسی Telework – Working from home (WFH) – Satisfaction – Wellbeing – Performance – COVID-19 – Children
کلمات کلیدی  دورکاری – کار از حانه [WFH] – رضایت – سلامت – عملکرد – کووید-19 – کودکان
 صفحات مقاله انگلیسی 14
صفحات ترجمه مقاله 29 (5 صفحه رفرنس انگلیسی)
مناسب برای رشته مدیریت – روانشناسی – مهندسی فناوری اطلاعات
مناسب برای گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی – اینترنت و شبکه های گسترده – مدیریت کسب و کار – مدیریت فناوری اطلاعات
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا