مقاله زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه (2022 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله زمینه آموزش برای دانش آموزان استثنایی دوگانه: مروری بر مسائل آموزش کودکان تیزهوش و استثنایی
عنوان انگلیسی مقاله The education context for twice-exceptional students: An overview of issues in special and gifted education
فهرست مطالب چکیده
1- مقدمه
2- آموزش ویژه
3- آموزش تیزهوشان و نخبگان
4- دیدگاه ها درباره ی علوم اعصاب و آموزش استثنایی دوگانه
5- نتیجه گیری
منابع
نمونه مقاله انگلیسی Abstract
      Twice-exceptional children (2e) identified as having a disability and areas of high ability require a diverse range of support and enrichment services. However, services associated with special education and gifted programs present numerous barriers to the appropriate education of 2e students. In this manuscript, the author briefly recounts his experiences as a 2e child and shares experiences of 2e students and their families presented at the 2021 Summit on the Neuroscience of Twice Exceptionality. Challenges associated with the provision of special and gifted education to 2e students are also described. The role of neuroscience in education, as it relates to 2e students, is also discussed. Although many of the barriers to effective education for 2e children are systemic in nature, school-level reforms, as well as scientific advances, have the potential to improve services for this population.Introduction
     I was diagnosed with a specific learning disability (SLD) in writing in 1992, when I was a third-grader. My issues with oral expression and pragmatic language provided the basis of the diagnosis. The battery of tests I completed over the previous year revealed specific problems related to communication, writing, and motor coordination. Then, as now, special education evaluations involved specialists and educators who, with the consent of parents, evaluate children who may be at risk of disability using informal and formal assessment methods (Yell et al., 2011). The speech-language pathologist’s evaluation suggested I had a number of difficulties in conversational speech, including a rapid, forced vocal presentation; the tendency to make contradictory points within a single statement; having numerous breaks and errors in conversation; an inability to change subjects; and difficulty letting others participate. I struggled to distinguish between similar sounding words, despite showing no signs of physical hearing issues during an audiometric screening. I also exhibited significantly below-average performance on tests of following oral directions, sentence formulation, and auditory word discrimination. Perhaps the most salient issues I exhibited related to visual processing and handwriting. In addition to being generally illegible, I frequently reversed both letters and numbers (i.e., dysgraphia, Fig. 1).
نمونه ترجمه فارسی چکیده

کودکان استثنایی دوگانه که دارای یک ناتوانایی و حوزه هایی با توانایی بالا هستند نیازمند گستره ی متنوعی از پشتیبانی و خدمات غنی سازی هستند. با وجود این، خدمات مرتبط با آموزش ویژه و دوره های تحصیلی تیزهوشان موانع متعددی پیش روی آموزش مناسب برای دانش آموزان استثنایی دوگانه قرار می دهند. در این مقاله، نگارنده به-طور مختصر تجربیات خود به عنوان یک کودک استثنایی دوگانه را بازگو می کند و تجربیات دانش آموزان استثنایی دوگانه و خانواده هایشان که در نشست علوم اعصاب استثنایی های دوگانه در سال 2021 ارائه شدند را در میان می-گذارد. چالش های مرتبط با فراهم سازی آموزش ویژه و تیزهوشان برای دانش آموزان استثنایی دوگانه نیز توصیف می-شود. نقش علوم اعصاب در آموزش، از آنجا که با دانش آموزان استثنایی دوگانه مرتبط است، نیز مورد بحث قرار می-گیرد. اگرچه بسیاری از موانع آموزش کارامد برای کودکان استثنایی دوگانه دارای سرشتی نظام مند هستند، اصلاحات در سطح مدرسه، و نیز پیشرفت های علمی، این قابلیت را دارند که برای این قشر بهبود پیدا کنند.

2- آموزش ویژه

2-1 مرور کلی

آموزش ویژه به دوره های تحصیلی اشاره دارد که شامل مجموعه ای از پشتیبانی ها (مانند آموزش، حمل و نقل، دوره ی پس از دبیرستان) است که در سطح گستره ای از حوزه های خدماتی (مانند کلاس درس، اتاق منابع، خانه؛ فرانسیسکو و همکاران، 2020) اجرا می شوند. آموزش ویژه، حقی که در آغاز در سال 1975 به رسمیت شناخته شد و متعاقباً از طریق مجموعه ای از مجوزهای مجدد و اصلاحات شامل افراد برخوردار از قانون آموزش ناتوانی ها (IDEA) گسترش پیدا کرد، خدمات رایگان و اختصاصی برای افراد واجدشرایط از بدو تولد تا سن 21 سالگی با پشتیبانی مالی فدرال فراهم می آورد (یل و همکاران، 2011). حفاظت های بیش تر تحت این قانون شامل حق افراد برای دریافت خدمات در محیطی با محدودیت های کم تر—پاسخی به سیاست های تاریخی که افراد دچار ناتوانی را از جمعیت عامه جدا می-کنند—و نیز حقوق فرایندهای گوناگون که جزئیات قابل توجهی پیرامون چگونگی ارائه ی خدمات به دریافت-کنندگان و ذینفعان ارائه می کنند (وینزر، 2014)، است.

IDEA همچنین دوره ی تحصیلی اختصاصی به عنوان ابزار اصلی برای تصمیم گیری درباره ی ماهیت، طول مدت، مکان، و اهداف ارائه ی خدمات دایر کرد و همچنین مقرر کرد که دریافت کنندگان می بایستی یک نقش اصلی در تدوین و ارزیابی اهداف سنجش پذیر داشته باشند (روبل و همکاران، 2010). اگرچه میزان آموزش ویژه ی لازم برای فراهم آوردن خدمات بهینه محل بحث و مناقشه بوده است، دادگاه عالی اخیراً اهمیت فراهم کردن مزایای معنی دار برای دانش آموزان در تصمیم مهم ناحیه ی آموزش و پرورش شهرستان اندرو داگلاس (2017) را تأیید کرد (یل و باتیمن، 2019). IDEA همچنین ایالت ها را ملزم می کند که دانش آموزانی که ممکن است نیاز به آموزش ویژه داشته باشند (یعنی جست وجوی کودکان) را بیابند و واجد شرایط بودن برای خدمات به رضایت والدین، وجود یک ناتوانایی طبق تعریف IDEA، و یک نیاز قابل ارائه برای آموزش ویژه با توجه به تأثیر منفی ناتوانایی، بستگی دارد (زیرکل، 2017).

کودکان استثنایی دوگانه از پشتیبانی های طراحی شده برای توجه به ناتوانی های آنان بهره می برند و حوزه های استعدادی آنان را به طور کامل پرورش می دهند. با وجود این، جنبه های خاصی از آموزش ویژه، میزان دریافت یکنواخت خدمات توسط دانش آموزان را محدود می کند. بقیه ی این بخش، عواملی را توصیف می کند که مانع از دسترسی دانش آموزان استثنایی دوگانه به آموزش ویژه می شوند؛ به ویژه، رویه های طبقه بندی ناتوانایی و حوزه ی عمل رویه ی آموزش خاص می تواند به طور بالقوه ای دسترسی به آموزش ویژه را محدود کنند.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2022
ناشر الزویر
مجله  Neurobiology of Learning and Memory
کلمات کلیدی انگلیسی Twice-exceptionality – Special education – Gifted and talented education – Multitiered systems of support
کلمات کلیدی  استثنایی دوگانه – آموزش ویژه – آموزش کودکان تیزهوش و نخبه – نظام های پشتیبانی چندسطحی
 صفحات مقاله انگلیسی 7
صفحات ترجمه مقاله 24 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
مناسب برای رشته علوم تربیتی – روانشناسی
مناسب برای گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی – مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید