مقاله انگلیسی تأثیر تجارب قبلی و منابع خاص شرکت در اقتصاد توسعه یافته (2019 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | تأثیر تجارب قبلی و منابع خاص شرکت در اقتصاد توسعه یافته خروجی صادرات SMEs از بازارهای نوظهور: مکمل یا جبران کننده؟ |
عنوان انگلیسی مقاله | Effects of prior market experiences and firm-specific resources on developed economy SMEs’ export exit from emerging markets: Complementary or compensatory? |
ترجمه کامپیوتری فهرست مطالب | طرح کلی چکیده کلید واژه ها 1. معرفی 2. نظریه و توسعه فرضیه 3. روش شناسی 4. نتایج 5. بحث و نتیجه گیری تقدیرنامه ها منابع بیوگرافی |
فهرست مطالب | Outline Abstract Keywords 1. Introduction 2. Theory and hypothesis development 3. Methodology 4. Results 5. Discussion and conclusions Acknowledgments References Vitae |
نمونه ترجمه کامپیوتری | چکیده
جهانی شدن منجر به افزایش رقابت و خطر شکست کسب و کار در شرکت هایی که در دهه های اخیر در خارج از کشور فعالیت می کنند. یک وضعیت به خصوص چالش برانگیز برای SMEs هایی که از اقتصادهای پیشرفته وارد بازارهای نوظهور می شوند، دیده می شود. ما نظری و تجربی نشان می دهیم که تجربه بازار قبل از کشور های در حال توسعه و توسعه یافته کمک می کند تا خطر خروج از بازارهای نوظهور را کاهش دهد. ما بیشتر در حال توسعه فرضیه های رقابتی از چشم انداز مکمل و جبرانی در مورد تاثیر تعدیل کننده منابع خاص شرکت (منعکس شده توسط اندازه، بهره وری و نوآوری). با استفاده از داده های تمام SME های کانادایی که در سال های 1993 تا 2008 به بازارهای نوظهور وارد شده اند، می بینیم که SMEs می توانند از طریق انبوه بودن، تولیدی و نوآورانه، تجربیات انباشته شده را جبران کنند. SMEs که دارای تجربه بازار قبلی هستند – با مجموعه ای کافی از منابع جبرانی – به این ترتیب می توانند در بازارهای صادرات غیرمستقیم مقاومت کنند. 1. مقدمه یک چالش کلیدی برای شرکت های کوچک و متوسط (SME) این است که در کسب و کار باقی بماند و تبدیل به یک قربانی شکست تجاری در بازار رقابتی جهانی شود (Arasti، Zandi & Talebi 2012؛ Baldwin، Bian، Dupuy & Gellatly ، 2000؛ فرانکو و هائس، 2010؛ Sui & Baum، 2014). تحقیقات در مورد شکست کسب و کار در دهه های اخیر (Amankwah-Amoah، Boso و Antwi-Agyei، 2018؛ Devece، Peris-Ortiz، & Rueda-Armengot، 2016) در سالهای اخیر افزایش یافته است، اما به اتفاق نظر نرسیده است (Amankwah-Amoah، 2016، Matthyssens & Pauwels، 2000؛ Mellahi & Wilkinson، 2004). در تحقیقات خاص در مورد خروج از بازار، توجه محدود شده است (Bernini، Du، & Love، 2016، Chen، Sousa & He، 2016؛ Gima، Greenaway، & Neller، 2003)، که برای SME ها مهم است (Sui، Baum، & Malhotra، 2018) که معمولا از صادرات برای رشد و بهره برداری از پتانسیل بازار استفاده می کند (Lu & Beamish، 2001). اگر چه بعضی سالها پیش صادرکنندگان کلیشه ای از یک اقتصاد توسعه یافته بین المللی به کشورهای نهادی و جغرافیایی نزدیکی (Acs، Morck، Shaver، & Yeung، 1997؛ Johanson & Vahlne، 1977)، محیط کسب و کار امروز با افزایش دیجیتال سازی (Autio، Nambisan، Thomas، & Wright، 2017) و کاهش موانع تجاری (Sui & Goldfarb، 2014) فرصت های جدیدی را برای SME ها برای ورود به اقتصادهای دور دست حتی در مراحل اولیه ارائه می دهد (Patel، Criaco، & Naldi، 2018). به عبارت دیگر، SMEs از اقتصادهای توسعه یافته به طور فزاینده ای وارد بازارهای نوظهور برای توسعه بین المللی خود (Huett، Baum، Schwens، & Kabst، 2014). با توجه به چند جنبه از شرایط اقتصادی و سازمانی، قوانین عملیاتی در بازارهای نوظهور متفاوت هستند (Li & Meyer، 2009؛ Marquis & Raynard، 2014) و بنابراین لزوما با کشورهای توسعه یافته مقایسه نمی شود. این تفاوت ها باعث می شود که SMEs در مواجهه با این محیط ها با چالش های قابل توجهی روبرو شوند، و در نتیجه مالیات شانرا در مؤسسات اقتصادی مؤثر در چنین اقتصادهایی (Austin، 1990؛ Patel et al.، 2018). بنابراین، این سوال مطرح می شود که چگونه SMEs از اقتصادهای توسعه یافته مانع از خروج صادرات از بازارهای نوظهور می شوند؟ متاسفانه، مطالعات قبلی نسبت به عدم صادرات SME نسبت به خاموش بودن باقی مانده است (Bernini و همکاران، 2016؛ چن و همکاران، 2016؛ Gima و همکاران، 2003)، به ویژه در شرایط بازار نوظهور (پل، پارتاشاساراتاتی و گپتا، 2017 ؛ روبرتو، 2004). در نتیجه، درک ما در مورد اینکه چگونه SMEs توسعه یافته اقتصادی می توانند در بازارهای نوظهور زنده بمانند، در بهترین حالت محدود می شوند. توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.) |
نمونه مقاله انگلیسی | Abstract
Globalization has led to increased competition and risk of business failure for firms venturing abroad over the last decades. A particularly challenging situation is seen for SMEs from developed economies entering emerging markets. We theorize and empirically show that prior market experience with domestic and developed countries helps to reduce the hazard of exit from emerging markets. We further develop competing hypotheses from complementary and compensatory perspectives about the moderating influence of firm-specific resources (reflected by size, productivity and innovation). Using data from all Canadian SMEs having exported to emerging markets between 1993 and 2008, we find that SMEs can compensate for less accumulated experience through being larger, more productive and more innovative. SMEs that lack prior market experience are – with a sufficient set of compensatory resources – thereby able to be resilient in dissimilar export markets. 1.Introduction A key challenge for small and medium-sized enterprises (SMEs) is to stay in business and not become a victim of business failure in the highly competitive global market (Arasti, Zandi, & Talebi, 2012; Baldwin, Bian, Dupuy, & Gellatly, 2000; Franco & Haase, 2010; Sui & Baum, 2014). Research on business failure has increased in recent decades (Amankwah-Amoah, Boso, & Antwi-Agyei, 2018; Devece, Peris-Ortiz, & Rueda-Armengot, 2016) but has not reached consensus (Amankwah-Amoah, 2016; Matthyssens & Pauwels, 2000; Mellahi & Wilkinson, 2004). In particular research on export market exit has received limited attention (Bernini, Du, & Love, 2016; Chen, Sousa, & He, 2016; Gima, Greenaway, & Kneller, 2003), which is critical for SMEs (Sui, Baum, & Malhotra, 2018) that commonly use exports to grow and tap into international market potential (Lu & Beamish, 2001). Although some years ago, the stereotypical exporting SME from a developed economy would have internationalized into institutional and geographically proximate countries (Acs, Morck, Shaver, & Yeung, 1997; Johanson & Vahlne, 1977), today’s business environment with enhanced digitization (Autio, Nambisan, Thomas, & Wright, 2017) and reduced trade barriers (Sui & Goldfarb, 2014) offers new opportunities for SMEs to enter distant economies even at an early stage (Patel, Criaco, & Naldi, 2018). In other words, SMEs from developed economies increasingly enter emerging markets for their international expansion (Huett, Baum, Schwens, & Kabst, 2014). Due to several aspects of economic and institutional conditions, the rules of operation in emerging markets are different (Li & Meyer, 2009; Marquis & Raynard, 2014) and thus not necessarily comparable to those in developed economies. These differences make it quite possible for SMEs to face considerable challenges when engaging in these environments, taxing SME survival chances in such economies (Austin, 1990; Patel et al., 2018). Therefore, the question arises, How can SMEs from developed economies prevent export exit from emerging markets? Previous studies, unfortunately, have remained comparatively silent on SME export failure (Bernini et al., 2016; Chen et al., 2016; Gima et al., 2003), particularly in emerging market contexts (Paul, Parthasarathy, & Gupta, 2017; Roberto, 2004). Consequently, our understanding of how developed economy SMEs can survive in emerging markets remains limited at best. |
سال انتشار | 2019 |
ناشر | الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct) |
مجله | تحقیقات کسب و کار و بیزینس (Journal of Business Research) |
نوع مقاله | ISI |
ترجمه کامپیوتری کلمات کلیدی | تجربه بازار پیشین منابع خاص شرکت خروج صادرات خارج از بازار دیدگاه مکمل دیدگاه جبران ناپذیر SME |
کلمات کلیدی انگلیسی |
Prior market experience
Firm-specific resources
Emerging market export exit
Complementary perspective
Compensatory perspective
SME
|
صفحات مقاله انگلیسی | 14 |
مناسب برای رشته | مديريت – مهندسی صنايع – علوم اقتصادی |
مناسب برای گرایش | مديريت کسب و کار – بازاريابی – مديريت نوآوری و فناوری – |
کد مقاله | rbt11 |
توضحیات | این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید. |
دانلود مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید) |
سفارش ترجمه فارسی | ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید) |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مديريت (کلیک کنید) |