مقاله بررسی مدلهای اعتماد برای سیستم های اطلاعات سازمانی (2016 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | بررسی مدلهای اعتماد برای سیستم های اطلاعات سازمانی |
عنوان انگلیسی مقاله | A Survey of Trust Models for Enterprise Information Systems |
فهرست مطالب | چکیده
1. مقدمه 2. نیاز به ارزیابی اعتماد برای سازمان 3. تاکسونومی مدلهای اعتماد الف. اعتماد گواهی محور ب. اعتماد مبتنی بر شهرت ج. اعتماد به منبع اطلاعاتی 4. مشخصه های مدل اعتماد وابستگی محیط عدم تعدی غیر یکنواختی ذهنیت ذهنیت عدم تقارن تاخیر زمانی نظارت QoS سلسله مرتبه اعتبار بازخورد تشابه بازخورد اعتبار گواهینامه 5. شرح مدلهای اعتماد موجود 6. نتیجه گیری |
بخشی از متن مقاله انگلیسی | Abstract
Most of today’s enterprises are open in a competitive market worldwide and dependent on distributed information infrastructure across various geospatial location and various cyber spatial location as well with a purpose of offering ready and effective services to customers. But this decentralization comes at the cost of security. The distributed computing framework is vulnerable to attacks from malicious agents, thereby increasing the chances of risks and security breaches. Trust and Reputation management system is a tool to combat security threats. A trust management system helps its user to decide how trustworthy the other party is before making a transaction. This work aims to identify the required characteristics of trust needed for an enterprise network and presents a survey of a few well known trust models with an aim to identify trust characteristics in each model. |
ترجمه بخشی از متن مقاله | چکیده
اکثر سازمان های امروز در بازار رقابتی جهانی به صورت باز عمل کرده و به زیرساخت اطلاعاتی توزیع شده در مکانهای ژئوفضایی و فضایی سایبری مختلف بستگی داشته و هدفشان عرضه خدمات راحت و موثر به مشتریان می باشد. اما این تمرکززدایی با هزینه امنیت همراه می باشد. چارچوب محاسبات توزیع شده نسبت به حملات صورت گرفته از سوی عوامل خرابکار، آسیب پذیر بوده و همین امر شانس ریسک ها و نقض امنیت را افزایش می دهد. سیستم مدیریت اعتماد و شهرت، ابزاری برای مبارزه با تهدیدهای امنیتی است. سیستم مدیریت اعتماد به کاربرانش در تصمیم گیری راجع به قابل اعتماد بودن طرف دیگر قبل از انجام معامله کمک می نماید. هدف کار حاضر، شناسایی شاخصه های مورد نیاز اعتماد برای یک شبکه سازمانی و بررسی معدود مدلهای اعتماد معروف با هدف شناسایی شاخصه های اعتماد در هر مدل می باشد. |
سال انتشار | 2016 |
ناشر | الزویر |
مجله | کنفرانس بین المللی امنیت و مدل سازی محاسباتی – International Conference on Computational Modeling and Security |
کلمات کلیدی | مدل اعتماد، سیستم اطلاعات سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 8 |
تعداد صفحات ترجمه مقاله | 14 |
مناسب برای رشته | مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر |
مناسب برای گرایش | مدیریت سیستمهای اطلاعات، معماری سازمانی و امنیت اطلاعات |
دانلود رایگان مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf |
خرید ترجمه فارسی | ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی فناوری اطلاعات |