مقاله انگلیسی استفاده و انتشار بانکداری موبایلی در افراد مسن (2018 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | درک و مفهوم پذیرش، استفاده و انتشار بانکداری موبایلی در افراد مسن |
عنوان انگلیسی مقاله | Understanding and conceptualising the adoption, use and diffusion of mobile banking in older adults: A research agenda and conceptual framework |
نمونه ترجمه کامپیوتری | 1. مقدمه
خدماتی که توسط فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) فعال می شوند، برای جامعه به طور فزاینده ای اهمیت می دهند (Barrett، Davidson، Prabhu، & Vargo، 2015؛ Mathiassen & Sørensen، 2008)، با رشد فزاینده در بازارهای مصرفی (Tuunanen، Myers & Cassab، 2010) با توجه به افزایش میزان نفوذ پهنای باند، دستگاه های تلفن همراه مانند تبلت ها، گوشی های هوشمند، محصولات آنلاین و خدماتی از جمله خرید آنلاین، بانکداری آنلاین و دولت الکترونیک در میان جامعه و سازمان ها، ICT به بخشی از زندگی روز افزون تبدیل شده است (Choudrie & Vyas، 2014). بعضی از تلاش ها برای درک مصرف کنندگان از چنین خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) صورت گرفته است، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد تصویب و استفاده آنها مورد نیاز است (McKenna، Tuunanen، & Gardner، 2013). با توجه به مسائل تصویب و استفاده، واضح است که برخی از مقاومت در برابر نوآوری و شک و تردید فن آوری های جدید توسط برخی گروه های مصرف کننده وجود دارد (Jahanmir & Lages، 2015، 2016)، که ممکن است باعث نوآوری های جدیدی شود (Heidenreich & اسپیته، 2013) Talke and Heidenreich (2014) استدلال می کنند که مقاومت نوآوری توسط مصرف کنندگان باید برای تسهیل پذیرش محصول جدید تلقی شود. در پاسخ به مقاومت نوآوری، Talke و Hultink (2010) برای نفوذ گروه های مختلف سهامداران برای نوآوری های جدید استدلال می کنند. یک جریان مستمر تحقیق در زمینه استفاده از ICT توسط نسل جوان وجود دارد (Vodanovich، Sundaram، & Myers، 2010)؛ با این حال، مطالعات اندکی به انگیزه و دلایل درک پذیرش، عدم پذیرش و استفاده از ICT در سالمندان پرداخته است (Choudrie & Vyas، 2014). شواهد نشان می دهد که استفاده از تلفن همراه برای خرید و سرگرمی آنلاین (Kuoppamäki، Taipale، & Wilska، 2017) از نسل های قدیمی تر استفاده می شود، اما تحقیقات کمی در مورد استفاده از افراد مسن تر از سرویس های تلفن همراه بیشتر وجود دارد، مثلا، بانکداری تلفن همراه (Chawla & Joshi، 2017). با توجه به کمبودهای تحقیق در زمینه بانکداری همراه و افراد مسن، این تحقیق، انگیزه شناسایی و درک عوامل موثر بر پذیرش، پذیرش و استفاده گسترده از بانکداری تلفن همراه در میان بزرگسالان مسن تر بود. با توجه به این، علاوه بر اهمیت ICT در جامعه امروز، مقاومت برخی گروه های مصرف کننده نسبت به پذیرش فن آوری های جدید و شناختن اینکه افراد مسن نسبت به استفاده از بانکداری تلفن همراه با اعتماد به نفس کمتر اعتماد ندارند، ما انگیزه ای برای کشف این شکاف تحقیق بودیم. ما این شکاف را با پیشنهاد یک برنامه تحقیقاتی بر اساس موضوعات اصلی این تحقیق و یک چارچوب مفهومی برای هدایت مطالعه استفاده از بانکداری تلفن همراه در بزرگسالان مسن ارائه می دهیم. شاپیرا (2011) استدلال می کند که چارچوب مفهومی ساختاری را برای سازماندهی مشاهدات ارائه می دهد در حالی که ساختار دقیق را توصیف می کند. آنها همچنین ممکن است زمانی مورد استفاده قرار گیرند که پدیده تحقیق در مراحل اولیه تحقیق است که مطالعه ماست. توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.) |
نمونه مقاله انگلیسی |
1.Introduction Services enabled by information and communication technologies (ICTs) are becoming increasingly important to society (Barrett, Davidson, Prabhu, & Vargo, 2015; Mathiassen & Sørensen, 2008), with growth intensifying among the consumer markets (Tuunanen, Myers, & Cassab, 2010). Due to increasing penetration rates of broadband, mobile devices such as tablets, smartphones, online products, and services including online shopping, online banking and electronic government among society and organisations, ICT has become part of daily life (Choudrie & Vyas, 2014). Some attempts have been made to understand consumers’ use of such ICT services, although more research is required regarding their adoption and use (McKenna, Tuunanen, & Gardner, 2013). When considering the adoption and use issues, it is apparent that there also exists some resistance to innovation, and scepticism of new technologies by some groups of consumers (Jahanmir & Lages, 2015, 2016), which may cause new innovations to fail (Heidenreich & Spieth, 2013). Talke and Heidenreich (2014) argue that innovation resistance by consumers must be recognised to facilitate new product adoption. In response to innovation resistance, Talke and Hultink (2010) argue for the influence of different stakeholder groups for new innovations. There is a steady stream of research into the use of ICT by younger generations (Vodanovich, Sundaram, & Myers, 2010); however, few studies have explored the motivations and reasons underlying older adults’ adoption, non-adoption and use of ICTs (Choudrie & Vyas, 2014). There is evidence of older generations’ using mobile technology for online shopping and entertainment (Kuoppamäki, Taipale, & Wilska, 2017), but there is still little research about older adults’ use of a broader range of mobile services, for example, mobile banking (Chawla & Joshi, 2017). Given the scarcity of research on mobile banking and older adults, this research study was motivated to identify and understand the factors that would lead to the adoption, acceptance and widespread use of mobile banking among the older adult population. Taking this into consideration, alongside the importance of ICT in today’s society, the resistance that some consumer groups have towards adoption of new technologies and the recognition that older adults are less confident in using mobile banking, we were motivated to explore this research gap. We address this gap by proposing a research agenda based on the main themes of this research study and a conceptual framework to guide the study of mobile banking use by older adults. Shapira (2011) argues that conceptual frameworks provide a structure to organise observations while describing the structure in a precise way. They may also be used when the research phenomenon is at an early stage of enquiry, which our study is.
|
سال انتشار | 2018 |
ناشر | الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct) |
مجله | مجله تحقیقات تجاری – Journal of Business Research |
نوع مقاله | ISI |
کلمات کلیدی | بانکداری تلفن همراه، بزرگسالان سالمند، پذیرش و استفاده، اشباع، خطر |
کلمات کلیدی انگلیسی |
Mobile banking, Older adults, Adoption and use, Diffusion, Risk |
صفحات مقاله انگلیسی | 17 |
مناسب برای رشته | مدیریت |
مناسب برای گرایش | بانکداری، تجارت الکترونیک، مدیریت فناوری اطلاعات |
توضحیات | این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید. |
دانلود مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید) |
سفارش ترجمه فارسی | ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید) |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید) |