دانلود مقالات 2018 با ترجمهدانلود مقالات الزویر با ترجمهسالمقالات انگلیسی روانشناسی با ترجمهمقالات انگلیسی روانشناسی شناخت با ترجمهمقالات انگلیسی روانشناسی عمومی با ترجمهناشر

مقاله روش های داده محور برای ایجاد تنوع در دانش روانشناسی انسانی (2018 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله روش های داده محور برای ایجاد تنوع در دانش روانشناسی انسانی
عنوان انگلیسی مقاله Data-Driven Methods to Diversify Knowledge of Human Psychology
فهرست مطالب چکیده

لنزهای فرهنگی و پارادایم های مقید

کاهش قیدهای داده محور

فرض های اولیه کم

گذار فرهنگی

رابطه همزیستی با دانش نظری و تجربی

زمینه های مشترک برای مقایسه

چالش های پیش رو: تحقق روش های داده محور بالقوه

نتیجه گیری: کشف موقعیت های جدید

نمونه مقاله انگلیسی Psychology aims to understand real human behavior. However, cultural biases in the scientific process can constrain knowledge. We describe here how data-driven methods can relax these constraints to reveal new insights that theories can overlook. To advance knowledge we advocate a symbiotic approach that better combines data-driven methods with theory.
نمونه ترجمه فارسی

هدف روانشناسی فهم رفتار واقعی انسان است. با این حال، تعصبات فرهنگی در فرایند علمی می تواند باعث مقید شدن دانش شود. در اینجا توصیف می کنیم که چگونه روش های داده محور می توانند این قید ها را برطرف کرده و نگاه های جدیدی را آشکار کنند که توسط نظریه ها نادیده گرفته می شوند. برای پیشرفت دانش از یک روش نمادین پیروی می کنیم که به شکل بهتری روش های داده محور را با نظریه ترکیب می کند.

سال انتشار 2018
ناشر الزویر
مجله   روندها در علوم شناختی – Trends in Cognitive Sciences
 صفحات مقاله انگلیسی 5
صفحات ترجمه مقاله 9
مناسب برای رشته روانشناسی
مناسب برای گرایش  روانشناسی عمومی و روانشناسی شناخت
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا