مقاله حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس نهادینه شده (2018 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله حسابداری مدیریت و پارادوکس آژانس نهادینه شده: چارچوبی برای تحلیل منابع در تغییر ساختاری
عنوان انگلیسی مقاله Management accounting and the paradox of embedded agency: A framework for analyzing sources of structural change
فهرست مطالب چکیده

1. مقدمه

2. پایه و اساس نظری در پارادوکس آژانس نهادینه شده

3. بازکردن پارادوکس آژانس نهادینه شده- در چارچوب GIAMER

1.3. کلیت ساختاری

2.3. عدم انطباق ساختاری

3.3. ابهام ساختاری

4.3. چندگانگیِ ساختاری

5.3. نهادینه شدن ساختاری

6.3. بازتاب پذیریِ ساختاری

4. حسابداری مدیریت (MA) و پارادوکس نهادهای دولتی

5. نتیجه گیری در مورد بحث و دستورالعمل هایی برای آینده

6. مقالاتی در این مورد موضوع خاص

منابع

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

In recent years there has been a large and growing stream of management accounting research focusing on the theoretical puzzle often referred to as the paradox of embedded agency. That is, how can embedded agents come to (un-)intentionally change social structures when their interpretations, intentions, and rationalities are all shaped by these very structures? As a means of addressing this paradox we elaborate on how six qualities of social structures may work as sources of embedded agency, namely their Generality, Inadequacy, Ambiguity, Multiplicity, Embeddedness, and Reflexivity. This so-called GIAMER framework is then used to analytically disentangle common ways of explaining the paradox within the management accounting area and to propose ideas for future research. We close the editorial by presenting the three papers included in this Special Issue.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

اخیرا جریان بزرگ و رو به رشدی درباره ی پژوهش حسابداری مدیریت با تمرکز بر پازل نظری که اغلب بصورت پارادوکس آژانس نهادینه شده اشاره می شود, وجود داشته است. به این ترتیب, چگونه عوامل نهادینه شده می توانند بصورت عمدی یا غیرعمدی ساختارهای اجتمای را تغییر دهند, در زمانیکه تفاسیر, هدف و عقلانیت انها همگی توسط این ساختارهای مهم شکل میگیرد؟ بعنوان ابزاری برای ارزیابی این پارادوکس, ما نحوه ی کارِ شش ویژگیِ ساختار اجتماعی را بعنوان منشاء آژانس نهادینه شده, یعنی کلیت, بی کفایتی (عدم انطباق), ابهام, چندگانگی, نهادینگی و بازتاب پذیری آنها را شرح دادیم. این چارچوب به اصطلاح GIAMER نامیده می شود, که پس از آن بصورت تحلیلی راه های مشترکِ شرحِ پارادوکس را در حیطه ی حسابداری مدریت بازکرده و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه شده است. و با ارائه سه مقاله در این موضوع ویژه، سرمقاله را به پایان رساندیم.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2018
ناشر الزویر
مجله  تحقیقات حسابداری مدیریت – Management Accounting Research
کلمات کلیدی   حسابداری مدیریت، پارادوکس، ساختار اجتماعی، آژانس نهادینه شده، تغییر، دوگانگی
 صفحات مقاله انگلیسی 11
صفحات ترجمه مقاله 31
مناسب برای رشته حسابداری
مناسب برای گرایش حسابداری مدیریت
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته حسابداری (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید