مقاله Met4ITIL: مدیریت فرایند و روشی مبتنی بر شبیه سازی برای اجرای ITIL (سال 2019 الزویر)
عنوان فارسی مقاله | Met4ITIL: مدیریت فرایند و روشی مبتنی بر شبیه سازی برای اجرای ITIL |
عنوان انگلیسی مقاله | Met4ITIL: A Process Management and Simulation-based Method for Implementing ITIL |
فهرست مطالب | چکیده
1. پیشگفتار 2. پیادهسازی ITIL در سازمانها: کارهای مربوطه 2.1. عناوین اصلی مربوط به پروژههای پیادهسازی ITIL a. عوامل مهم موفقیت b. روندهای مدیریت فرایند c. روشهای پیادهسازی ITIL d. توالی اجرای فرایند 2.2. مدلبندی شبیهسازی در زمینه فرایندهای ITIL 2.3. یافتههای مرور تحقیقات 3. متدلوژی تحقیق 4. فعالیت پژوهشی 1. طراحی روش فعالیت 1. برنامهریزی و سازماندهی پیادهسازی ITIL فعالیت 2. طراحی فرایند فعالیت 3. پیادهسازی فرایند فعالیت 4. نظارت و ارزیابی فرایند 5. فعالیت پژوهشی 2. پیادهسازی روش 5.1. فعالیت 1. برنامهریزی و سازماندهی پیادهسازی ITIL 5.2. فعالیت 2. طراحی فرایند مدیریت حوادث 5.3. فعالیت 3. پیادهسازی فرایند مدیریت حادثه 5.4. فعالیت 4. نظارت و ارزیابی فرایند مدیریت حادثه 6. فعالیت پژوهشی 3. ارزیابی روش 7. فعالیت پژوهشی 4. بهبود روش 8. نتیجهگیریها و کارهای آینده منابع |
نمونه مقاله انگلیسی | Abstract
A key requirement for service providers is to define, manage and deliver Information Technology (IT) services to effectively support business goals and customer needs. Several process reference models for the IT service management (ITSM) have emerged, being Information Technology Infrastructure Library (ITIL) the reference model accepted as de facto standard for ITSM. This paper introduces a novel method for implementing ITIL which is based on business process management lifecycle and simulation modeling. An application of the method to implement the incident management process in a Spanish company is also presented. The method has been reviewed by ITIL experts and evaluated from the process stakeholders’ perspective using a questionnaire. The answers provided to the questionnaire show the usefulness of the method to address critical success factors and to support the application of adequate process management practices. |
نمونه ترجمه فارسی | چکیده
یکی از نیازمندیهای اصلی ارائه دهندگان خدمت، تعریف، مدیریت و ارائه خدمات فناوری اطلاعات (IT) برای پشتیبانی موثر از اهداف کسب و کار و نیازهای مشتری است. چند مدل مرجع فرایندی برای مدیریت خدمات IT (ITSM) ایجاد شدهاند که کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) و مدل مرجع پذیرفته شده به عنوان استاندارد واقعی برای ITSM از جمله آنها هستند. این مقاله، روش جدیدی را برای پیادهسازی ITIL معرفی میکند که بر اساس چرخه عمر مدیریت فرایند کسب و کار و مدلبندی شبیهسازی است. همچنین یکی از کاربردهای این روش برای اجرای فرایند مدیریت حادثه در شرکتی اسپانیایی، ارائه میشود. این روش توسط کارشناسان ITIL بازبینی شده و از چشمانداز ذینفعان فرایند با استفاده از پرسشنامه مورد ارزیابی قرار میگیرد. پاسخهای ارائه شده به پرسشنامهها کارایی این روش در پردازش عوامل مهم موفقیت و پشتیبانی از کاربرد روندهای مناسب مدیریت فرایند را نشان میدهند. توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.) |
سال انتشار | 2019 |
ناشر | الزویر |
مجله | استاندارد ها و رابط های کامپیوتری – Computer Standards & Interfaces |
کلمات کلیدی انگلیسی | ITSM – ITIL – IT service incident management – ITIL implementation – simulation modeling |
کلمات کلیدی | ITSM، مدیریت حوادث خدمات IT، پیادهسازی ITIL، مدلبندی شبیهسازی |
صفحات مقاله انگلیسی | 43 |
صفحات ترجمه مقاله | 55 |
مناسب برای رشته | مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر |
مناسب برای گرایش | مدیریت سیستم های اطلاعات، مهندسی الگوریتم ها و محاسبات |
توضیحات | این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد. |
دانلود مقاله انگلیسی | ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید) |
خرید ترجمه فارسی | ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید) |
سایر مقالات این رشته | ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی فناوری اطلاعات (کلیک کنید) |