دانلود مقالات 2017 با ترجمهسالمقالات انگلیسی بازاریابی با ترجمهمقالات انگلیسی تجارت الکترونیک با ترجمهمقالات انگلیسی علوم اقتصادی با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت استراتژیک با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت کسب و کار با ترجمه

مقاله انگلیسی استراتژی کسب و کار و بازاریابی برای تجارت الکترونیک (2017 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله تنظیمات استراتژی کسب و کار و کانال بازاریابی برای تجارت الکترونیک و فرمت های خرده فروشی سنتی
عنوان انگلیسی مقاله Configurations of business strategy and marketing channels for e-commerce and traditional retail formats: A Qualitative Comparison Analysis (QCA) in sporting goods retailing
نمونه مقاله انگلیسی Abstract

This article applies a configurational approach to study the fit between retail format, business strategy, and multi-channel setup. Its empirical material consists of five case studies, and a data set of 74 sporting goods retailers in Sweden. Our results show that a retailer can create strategic advantages when its multi-channel setup fits with its business strategy, and that retail format is important for explaining differences in growth and profit, the former being assigned to e-commerce and the latter to physical stores. Moreover, the study reveals that to some extent online channels also have positive performance implications for physical store retailers.

1. Introduction

In the last fifteen years, marketing channel options such as social media, search engines, and price comparison sites have supplemented traditional marketing channels such as sponsoring, print advertising, events and TV commercials (Dholakia et al., 2005; Rangaswamy and Van Bruggen, 2005). This change has led to new types of combinations, and the traditional way of doing business and marketing within the retail sector has met new forms of competition. Indeed, when product features are easily copied, and production costs and margins are constantly under pressure, it is said that well managed and sound multi-channels are a source of competitive edge – to stand out from the rest (Payne and Frow, 2004; Rodríguez-Díaz and Espino-Rodríguez, 2006; Rosenbloom, 2007; Sharma and Mehrotra, 2007).

سال انتشار 2017
ناشر الزویر – elsevier
مجله  مجله خدمات خرده فروشی و مصرف کننده

Journal of Retailing and Consumer Services

کلمات کلیدی  تنظیم چند کاناله، قالب خرده فروشی، استراتژی کسب و کار، پیکربندی، تجزیه و تحلیل مقایسه کیفی (QCA)، محصولات ورزشی
صفحات مقاله انگلیسی 8
مناسب برای رشته مدیریت و اقتصاد
مناسب برای گرایش مدیریت کسب و کار، بازاریابی و مدیریت استراتژیک
توضیحات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا