مقاله مدل دو عاملی رضایت مشتری (2018 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله مدل دو عاملی رضایت مشتری: تحقیقات گردشگری بین المللی
عنوان انگلیسی مقاله Two factor model of consumer satisfaction: International tourism research
فهرست مطالب نکات مهم

چکیده

1. مقدمه

2. مروری بر مقالات

2.1. انتظارات

2.2. عمل متقابل

2.3. قاعده اوج-پایان

3. مطلالعه میدانی

3.1. بررسی اجمالی

3.2. شرکت کنندگان

3.3. طرز عمل

4. نتایج

4.1. پاسخ‌ها به پرسشنامه رضایت

4.2. مدلسازی MIMIC

5. بحث

منابع

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

We applied theories of behavioral economics and conducted a field research on 881 tourists from China visiting Seoul through guided tour programs. We randomly assigned participants to study conditions based on theories of expectation, reciprocity, and peak-end rule. At the end of the tour, participants evaluated various aspects related to tour satisfaction and general impression of the city. A confirmatory factor analysis supported that these variables can be explained by two correlated factors, identified as the Current Satisfaction Factor (CSF) and the Future Behavior Factor (FBF). The multiple indicator multiple causes (MIMIC) model showed that CSF was impacted by expectation and tour season, and FBF by expectation, tour season, and first visit. Our results suggest that providing additional information before each activity can improve tourism satisfaction and non-manipulated variables such as tour season and first visit can be incorporated to further enhance tourism satisfaction.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

ما از نظریه‌های اقتصاد رفتاری استفاده کردیم و یک تحقیق میدانی در مورد 881 توریست از چین که از طریق برنامه‌های تور دارای راهنما از سئول بازدید کردند، انجام دادیم. ما شرکت کنندگان را بر مبنای نظریه‌های انتظار، عمل متقابل، و قاعده اوج-پایان، بطور تصادفی به شرایط مطالعه اختصاص دادیم. در پایان سفر، شرکت کنندگان ویژگیهای مختلف مربوط به رضایت از تور و تصور کلی از شهر را مورد ارزیابی قرر دادند. یک تحلیل عامل تاییدی کمک کرد تا این متغیرها بتوانند توسط دو عامل همبسته که به عنوان عامل رضایت کنونی (CFS) و عامل رفتار آینده (FBS) شناسایی می‌شوند، توضیح داده شوند. مدل شاخص چندگانه و چندعاملی (MIMIC) نشان داد که CSF تحت تأثیر انتظارات و فصل مسافرت و FBF تحت تأثیر انتظارات، فصل مسافرت و اولین بازدید قرار داشت. نتایج ما نشان می‌دهند که فراهم آوردن اطلاعات بیشتر قبل از هر فعالیت می‌تواند رضایت گردشگری را بهبود ببخشد و متغیرهای کنترل نشده‌ای مانند فصل مسافرت و اولین بازدید می‌توانند برای افزایش بیشتر رضایت گردشگری بکار روند.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2018
ناشر الزویر
مجله  مدیریت گردشگری – Tourism Management
کلمات کلیدی  رضایت گردشگری، اقتصاد رفتاری، انتظارات، عمل متقابل، قاعده اوج-پایان
 صفحات مقاله انگلیسی 7
صفحات ترجمه مقاله 18
مناسب برای رشته گردشگری و توریسم
مناسب برای گرایش مدیریت گردشگری
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته گردشگری و توریسم (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید