مقاله تاثیر احساسات بر یادآوری (2014 وایلی)

 

 

عنوان فارسی مقاله تاثیر احساسات بر یادآوری: مطالعه تجربی بر تبلیغات اجتماعی
عنوان انگلیسی مقاله The impact of emotions on recall: An empirical study on social ads
فهرست مطالب چکیده

مقدمه

اهداف مطالعه

مواد و روش

پروژه ختنه زنان

آزمایش

شرکت کنندگان

روند

مقیاس روانشناسی فیزیولوژیکی

ضربان قلب (HR)

واکنش برقی پوست (SC)

الکترومیوگرامی (EMG)

مقیاس های واضح

پرسشنامه اضطراب صفت-حالت (STAI)

مصاحبه: مقیاس پیامد

تحلیل های آماری

نتایج

تحلیل محرک

مصاحبه متعاقب

بحث

محدودیت ها

تحقیقات آتی

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

Emotions are a complex phenomenon that entails a tricky problem regarding the measurement. To partially overcome this question, we assess emotions both using self‐report and measures commonly used in neuromarketing. This study assesses the accuracy of the recall after 4 months regarding two social advertising videos about female genital mutilation. Forty female participants were recruited. The skin conductance trend of the participants is different when viewing the two videos. The majority of participants (94.9%) reported that the two videos elicited different emotions (sadness for the first video and anger for the second one). Furthermore, according to arousal and valence model, these data are consistent with the literature that underlines the importance of psychophysiological indexes in measuring emotions and their associations with memory performances.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

احساسات پدیده ای پیچیده است که مشکل دشواری در مورد اندازه گیری را در بر می گیرد. برای مقابله جزیی با این پرسش، احساسات را هم با استفاده از گزارش خود و هم مقیاس هایی که به طور رایج در بازاریابی عصبی یا (neuromarketing) مورد استفاده قرار می گیرد ارزیابی می کنیم. این مطالعه دقت یادآوری بعد از 4 ماه را با توجه به دو ویدئوی تبلیغات اجتماعی در مورد ختنه زنان ارزیابی می کند. چهل زن شرکت کننده در این مطالعه مشارکت کردند. به هنگام مشاهده ی دو ویدئو روند واکنش پوستی متفاوت بود. اکثر شرکت کنندگان (94.9%) گزارش دادند که دو ویدئو احساسات متفاوتی را نشان داد (نخستین ویدئو ناراحتی و اندوه و ویدئو دوم خشم را نشان داد). بعلاوه، بر طبق مدل تحریک و جاذب، این داده ها همگام با ادبیات هستند که بر اهیمت شاخص های روان شناختی در اندازه گیری احساسات و ارتباط شان با عملکردهای حافظه تاکید می کند.

سال انتشار 2014
ناشر وایلی
مجله   مجله رفتار مصرف کننده – Journal of Consumer Behaviour
کلمات کلیدی  تبلیغات، احساسات، حافظه، روان شناسی، جریان برقی پوست
 صفحات مقاله انگلیسی 10
صفحات ترجمه مقاله 18
مناسب برای رشته روانشناسی و مدیریت
مناسب برای گرایش روانشناسی عمومی و بازاریابی
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید