مقاله انگلیسی عملیات حسابداری مدیریت استراتژیک و عملکرد سازمانی (2018)

 

 

عنوان فارسی مقاله عملیات حسابداری مدیریت استراتژیک و عملکرد سازمانی شرکت های تولیدی
عنوان انگلیسی مقاله Strategic Management Accounting Practices and Organizational Performance of Manufacturing Firms in Nigeria
نمونه ترجمه کامپیوتری 1. مقدمه

سابقه و هدف مطالعه

شیوه های حسابداری مدیریت متعارف به ارائه اطلاعات برای کمک به مدیران در تصمیم گیری داخلی در یک شرکت متمرکز شده است و به همین ترتیب تمرکز سیستم های حسابداری مدیریت نیز تمایل به درون داخلی است. در اواخر دهه 1980، محققان و دانشگاهیان به ویژه (جانسون و کاپلان، 1987؛ برومویچ و بیمانی، 1989) متوجه شدند که حسابداری مدیریت سنتی با تغییرات در محیط کسب و کار جدید سازگار نیست و از این رو عملکرد اصلی آن به عنوان کمک به مدیران در شکل گیری سیاست ها و تصمیم گیری. این برای برآوردن نیاز به ارتقاء کیفیت اطلاعات حسابداری مدیریت برای مدیران ضروری است تا بیشتر به طور گسترده بر محیط خارجی شرکت بنگریم و بنابراین مفهوم حسابداری مدیریت استراتژیک توسعه یافته است. بنابراین، حسابداری مدیریت استراتژیک به عنوان یک نتیجه از تلاش برای جایگزینی برای حسابداری مدیریت متعارف در ارائه اطلاعات مرتبط تر و قابل اطمینان برای مزیت رقابتی ایجاد شد. SMA شامل تهیه اطلاعات است که به صورت خارجی، مبتنی بر بازار و مشتری متمرکز است و مدیران را با طیف وسیعی از تکنیک ها و ابزارها برای تسهیل تصمیم گیری های استراتژیک هدایت می کند. سیمموندز (1986) حسابداری مدیریت استراتژیک را به عنوان مجموعه اطلاعات حسابداری مدیریتی در مورد یک کسب و کار و رقبای آن برای استفاده در توسعه و نظارت بر استراتژی کسب و کار توصیف کرد. SMA اجازه می دهد یک شرکت برای ایجاد اطلاعات مرتبط تر و دقیق تر به منظور کارآمد طراحی استراتژی های رقابتی خود برای مزیت رقابتی در صنعت (Egbunike، Egolun & Agwaramgbo، 2015، Ojua، 2016). SMA مجموعه ای از ابزارهای حسابداری است که اطلاعات دقیق و به موقع به جنبه های مختلف نیازهای تصمیم گیری سازمانی، از جمله هزینه های استراتژیک، هزینه هدف، حسابداری رقبا، حسابداری مصرف کننده، تصمیم گیری استراتژیک، برنامه ریزی، کنترل و مدیریت عملکرد و ارزیابی ( تانگوبا، نوازیسه، کاراکی و خاتاب 2015). Tillman و Goddard (2008) در مطالعه خود SMA را به عنوان استفاده از سیستم های حسابداری مدیریت در ارزیابی تصمیم گیری استراتژیک توصیف کردند.

توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.)

نمونه مقاله انگلیسی

1.Introduction

Background to the study

Conventional management accounting practices were geared towards providing information to aid managers in internal decision making in a firm and as such the focus of the management accounting systems has also tended to be internally orientated. In the late 1980s, scholars and academics particularly (Johnson and Kaplan, 1987; Bromwich and Bhimani, 1989) noticed that the traditional management accounting was not adjusting to changes in the modern business environment hence was fall short of its basic function as an aid to managers in formulating policies and decision making. It is to fulfill the need to enhance the quality of management accounting information for managers it was necessary to focus more widely on the external environment of the firm and thus the concept of strategic management accounting developed. Strategic Management Accounting therefore came into being as a result of a quest for a substitute to the conventional management accounting in providing more relevant and reliable information for competitive advantage. SMA involves the provision of information, which is externally orientated, market-driven and customer-focused and provides managers with a range of techniques and tools to facilitate strategically-orientated decision making. Simmonds (1986) described Strategic Management Accounting as the collection of management accounting information about a business and its competitors for use in developing and monitoring the business strategy. SMA permits a firm to make more pertinent and precise information to efficiently design its competitive strategies for competitive advantage in the industry (Egbunike, Egolum & Agwaramgbo, 2015; Ojua, 2016). The SMA is a set of accounting tools that provide accurate and timely information to various aspects of an enterprise’s decision making needs, including strategic costing, target costing, competitors accounting, consumer accounting, strategic decision, planning, control and performance management, and evaluation (Alsoboa, Nawaiseh, Karaki & Khattab, 2015). Tillman and Goddard (2008) in their study described SMA as the use of management accounting systems in evaluating strategic decision-making.

سال انتشار 2018
مجله  مجله حسابداری و مدیریت مالی – Journal of Accounting and Financial Management
نوع مقاله ISI
کلمات کلیدی  حسابداری مدیریت استراتژیک، تصمیم گیری مدیریتی، عملکرد سازمانی
کلمات کلیدی انگلیسی
Strategic Management Accounting, Managerial Decision Making, Organizational Performance
صفحات مقاله انگلیسی 9
مناسب برای رشته مدیریت، حسابداری
مناسب برای گرایش حسابداری مدیریت، مدیریت استراتژیک
توضحیات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته حسابداری (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید