مقاله طراحی لرزه ای فونداسیون های پل بزگراه با اثرات روانگرایی از زمان زلزله کوبه 1995 (2014 الزویر)

عنوان فارسی مقاله طراحی لرزه ای فونداسیون های پل بزگراه با اثرات روانگرایی از زمان زلزله کوبه 1995
عنوان انگلیسی مقاله Seismic design of highway bridge foundations with the effects of liquefaction since the 1995 Kobe earthquake
فهرست مطالب چکیده

1- مقدمه

2- ارزیابی پتانسیل روانگرایی

2-1 لایه های خاکی مورد ارزیابی

2-2 براورد پتانسیل روانگرایی

3- طراحی شکل پذیر فونداسیون پایه پل برای روانگرایی

3-1 ثابت های لایه روانگرای خاک

3-2 طراحی شکل پذیر فونداسیون پل پایه برای روانگرایی

4- طراحی شکل پذیر فونداسیون تکیه گاه برای روانگرایی

4-1 ویژگی های خسارت بر تکیه گاه

4-2 بار های لرزه ای و تایید عملکرد لرزه ای

5- طراحی لرزه ای فونداسیون پایه پل برای جریان زمینی روانگرا

5-1 براورد نیروی جریان زمینی با تحلیل برگشتی

5-2 بار های طراحی و صحت سنجی عملکرد لرزه ای

6-نتیجه گیری

بخشی از متن مقاله انگلیسی Abstract

The seismic design of highway bridges has been improved through the lessons learned from earthquake damage and advances in earthquake engineering. The Design Specifications for Highway Bridges, including a volume on seismic design, have been revised three times since the 1995 Kobe earthquake. This report presents the major changes and improvements in the seismic design techniques for highway bridge foundations with the effects of liquefaction and their background since the 1995 Kobe earthquake. Particular emphasis is placed on the liquefaction potential assessment, ductility design of pier and abutment foundations for liquefaction, and seismic design of pier foundations for liquefaction-induced ground flow.

ترجمه بخشی از متن مقاله چکیده

طراحی لرزه ای پل های بزرگراه از طریق درس های فرا گرفته شده از خسارت زلزله و پیشرفت های موجود در مهندسی زلزله، بهبود یافته است. گزارش مشخصات طراحی برای پل های بزرگراه، از جمله یک جلد در زمینه طراحی لرزه ای، سه بار از زمان زلزله کوبه در 1995 تجدید چاپ شده است. این گزارش، تغییرات و پیشرفت های عمده و مهم در فنون طراحی لرزه ای را برای فونداسیون های پل بزرگ راه با اثرات روانگرایی و تاریخچه آن ها از زلزله کوبه سال 1995 در بر می گیرد. تاکید ویژه ای بر ارزیابی پتانسیل روانگرایی، طراحی پایه پل شکل پذیر و فونداسیون های تکیه گاه برای روان گرایی و طراحی لرزه ای فونداسیون های پایه پل برای روانگرایی ناشی از جریان زمینی صورت گرفته است.

سال انتشار 2014
ناشر الزویر
مجله  خاک و فونداسیون – Soils and Foundations
کلمات کلیدی  طراحی لرزه ای، پل بزرگراه، فونداسیون، روانگرایی، مشخصات طراحی برای پل های بزرگراه
 تعداد صفحات مقاله انگلیسی 9
تعداد صفحات ترجمه مقاله 20
مناسب برای رشته مهندسی عمران
مناسب برای گرایش خاک و پی، زلزله و سازه
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی عمران

دیدگاهتان را بنویسید