مقاله انگلیسی رابطه والدین و کودک و اختلال در استفاده از تلفن های هوشمند (2020 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله رابطه والدین و کودک و اختلال در استفاده از تلفن های هوشمند در بین نوجوانان چینی: نقش واسطه ای کیفیت زندگی و نقش تعدیل کننده سطح آموزشی
عنوان انگلیسی مقاله Parent–child relationship and smartphone use disorder among Chinese adolescents: The mediating role of quality of life and the moderating role of educational level
ترجمه کامپیوتری فهرست مطالب طرح کلی
نکات برجسته
چکیده
کلید واژه ها
1. معرفی
2. روش
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری ها
منابع مالی
اعلامیه رقابت بهره
پیوست A. داده های تکمیلی
منابع
فهرست مطالب Outline
Highlights
Abstract
Keywords
1. Introduction
2. Method
3. Results
4. Discussion
5. Conclusions
Funding
Declaration of Competing Interest
Appendix A. Supplementary data
References
نمونه ترجمه کامپیوتری چکیده

مطالعه حاضر به بررسی تأثیر روابط والدین و فرزند بر اختلال استفاده از تلفن های هوشمند (SUD) و نقش واسطه ای کیفیت زندگی (QOL) پرداخته است. علاوه بر این ، ما نقش سطح آموزشی را از منظر روانشناسی رشد و نمو بررسی کردیم. نتایج ما نشان می دهد که: (1) رابطه والدین و فرزند می تواند SUD را در بین نوجوانان منفی پیش بینی کند. (2) QOL نقش واسطه ای جزئی در رابطه بین روابط والدین و فرزند و SUD بازی کرد. (3) با افزایش سطح تحصیلات از مدرسه ابتدایی به دبیرستان تا دبیرستان ، اثر روابط والدین و فرزند بر کیفیت زندگی تضعیف شد. این مطالعه نشان داد که نوجوانانی که رابطه والدین و فرزند خوبی دارند از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار بوده و بنابراین میزان پایینتری از SUD را نشان می دهند. علاوه بر این ، با افزایش سطح تحصیلات ، ارتباط بین والدین و فرزند با SUD تضعیف می شود.

1. مقدمه

با محبوبیت تلفن های هوشمند در بین نوجوانان ، اختلال در استفاده از تلفن های هوشمند (SUD) توجه بیشتری از محققان را به خود جلب می کند (هونگ ، چیو ، و هوانگ ، 2012). در سال 2012 ، تقریبا 20٪ از نوجوانان چینی SUD را گزارش دادند (او ، چن ، بائو ، و لی ، 2012). محققان به موارد مرتبط از جمله SUD (Sha، Sariyska، Riedl، Lachmann، & Montag، 2019) ، اعتیاد به تلفن همراه (هونگ و همکاران ، 2012) ، استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند (Shen & Wang، 2019) ، استفاده از مشکل تلفن همراه پرداخته اند. (Beranuy، Oberst، Carbonell، & Chamarro، 2009) و استفاده از تلفن های هوشمند آسیب شناختی (Saidon، Musa، Harun، & Adam، 2016). بر اساس تحولات اخیر در ICD-11 با استفاده از اصطلاح Gaming Disorder به جای اعتیاد به بازی و دیدگاه برجسته مدل I-PACE (برند ، جوان ، لایر ، ولففلینگ ، و پوتنزا ، 2016 ؛ برند و همکاران ، 2019 ؛ پونتس و همکاران) . ، 2019) ، محققان تمایل بیشتری به جای اعتیاد به تلفن همراه و اعتیاد به اینترنت (Müller، Brand، Mies، Lachmann، Sariyska، & Montag، 2017؛ Shaan et al.) از اصطلاحات SUD و استفاده از اینترنت (IUD) استفاده می کنند. 2019). بنابراین ، ما از اصطلاح SUD در این مطالعه استفاده می کنیم تا به رفتارهای بیش از حد و غیرقابل کنترل مربوط به استفاده از تلفن های هوشمند اشاره کنیم (گریفیتس ، 2017).

توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.)

نمونه مقاله انگلیسی

Abstract

The present study explored the effect of parent–child relationship on Smartphone Use Disorder (SUD) and the mediating role of quality of life (QOL). In addition, we explored the role of educational level from the developmental psychology perspective. Our results indicate that: (1) parent–child relationship could negatively predict SUD among adolescents; (2) QOL played a partial mediator role in the relationship between parent–child relationship and SUD; (3) As educational level increased from elementary school to middle school to high school, the effect of parent–child relationship on QOL weakened. This study showed that adolescents with good parent–child relationship had a higher QOL thus exhibiting a lower extent of SUD. Moreover, the link between parent–child relationship and SUD weakened as the educational level increased.

1.Introduction

With the popularity of smartphone among adolescents, Smartphone Use Disorder (SUD) is attracting increasing attention from researchers (Hong, Chiu, & Huang, 2012). In 2012, approximately 20% of Chinese adolescents reported SUD (He, Chen, Bao, & Lei, 2012). Researchers have addressed relevant issues such as SUD (Sha, Sariyska, Riedl, Lachmann, & Montag, 2019), mobile phone addiction (Hong et al., 2012), excessive smartphone use (Shen & Wang, 2019), problematic mobile phone use (Beranuy, Oberst, Carbonell, & Chamarro, 2009), and pathological smartphone use (Saidon, Musa, Harun, & Adam, 2016). Based on recent developments in ICD-11 using the term Gaming Disorder instead of Gaming Addiction and the prominent perspective of I-PACE model (Brand, Young, Laier, Wölfling, & Potenza, 2016; Brand et al., 2019; Pontes et al., 2019), researchers are more inclined to use the terms SUD and Internet Use Disorder (IUD) instead of Mobile Phone Addiction and Internet Addiction (Müller, Brand, Mies, Lachmann, Sariyska, & Montag, 2017; Sha et al., 2019). Therefore, we use the term SUD in this study to refer to excessive and uncontrollable behaviors related to smartphone use (Griffiths, 2017).

سال انتشار 2020
ناشر الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct)
مجله  Addictive Behaviors  /  رفتارهای اعتیاد آور
نوع مقاله ISI
کلمات کلیدی  رابطه والد و کودک
اختلال در استفاده از تلفن های هوشمند
کیفیت زندگی
سطح آموزشی
نوجوانان
کلمات کلیدی انگلیسی
Parent–child relationship
Smartphone use disorder
Quality of life
Educational level
Adolescents
صفحات مقاله انگلیسی 46
مناسب برای رشته روانشناسی
مناسب برای گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
توضحیات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید