مقاله افزایش هوش هیجانی پرستاران با یک اقدام مختصر (2018 الزویر)

عنوان فارسی مقاله افزایش هوش هیجانی پرستاران با یک اقدام مختصر
عنوان انگلیسی مقاله Increasing nurses’ emotional intelligence with a brief intervention
فهرست مطالب چکیده

زمینه

مطالعه حاضر

روش ها

شرکت کنندگان

افزایش هوش هیجانی پرستاران

سنجش

شیوه و روال کار

نتایج

بحث

نتیجه گیری

بخشی از متن مقاله انگلیسی Abstract

Background: Emotional intelligence (EI) is associated with a wide range of personal, professional and social benefits with numerous applications being evident for nursing education and clinical practice. Despite growing support for increasing the focus on EI in nursing and nurse education, empirical evidence for the effectiveness of training to increase EI are sparse. The aim with this study was to test the effect of a brief EI training program for registered nurses. Methods: We conducted a cross-site quasi-experimental study measuring nurses’ EI pre- (T1) and three months post- (T2) EI training with a matched (untrained) control group (total n = 60). EI training consisted of a five-hour workshop, a 30-minute one-on-one feedback session, and an individualised follow-up reminder sent via SMS. Results: Training resulted in a significant increase in EI scores over baseline levels for the trained group while scores for the control group did not increase. Conclusion: This pilot study has provided clear evidence of the applicability and efficacy of a lowcost training intervention for nursing staff in a real world setting.

ترجمه بخشی از متن مقاله چکیده

زمینه: هوش هیجانی با دامنه وسیعی از عقاید شخصی، شغلی و اجتماعی همراه است و در چندین مورد اثبات شده است که برای آموزش پرستاری و تکنیک های بالینی کاربرد دارد. علیرغم رشد پشتیبانی از افزایش تمرکز بر هوش هیجانی در پرستاری و تعلیم پرستاران، شواهد تجربی برای اثربخشی تعلیم برای افزایش هوش هیجانی خیلی اندک است. هدف مطالعه حاضر این است که تأثیر یک برنامه تعلیم مختصر «هوش هیجانی» برای پرستاران انتخاب شده را آزمایش کند.

روش ها: ما یک مطالعه شبه-آزمایشی سایت متقاطع را انجام دادیم که هوش هیجانی پرستاران قبل از تعلیم هوش هیجانی (T1) و سه ماه بعد از تعلیم هوش هیجانی (T2) را با یک گروه کنترل مشابه (تعلیم داده نشده) مورد سنجش قرار می داد (total n = 60). تعلیم هوش هیجانی شامل یک کارگاه 5 ساعته، یک جلسه پسخوراند (بازخورد) تک به تک 30 دقیقه ای، و یک یادآوری پیگیری فردی شده (که از طریق اس ام اس ارسال می شد) بود.

نتایج: تعلیم هوش هیجانی منجر به افزایش مهمی در امتیازات هوش هیجانی در سطوح خط مبنا برای گروه تعلیم یافته گشت اما افزایشی برای گروه کنترل مشاهده نشد.

نتیجه گیری: این مطالعه مقدماتی، شواهد واضحی را برای کاربردپذیری و سودمندی یک اقدام تعلیم کم هزینه برای پرستاران در یک محیط دنیای واقعی فراهم ساخت.

سال انتشار 2018
ناشر الزویر
مجله  تحقیقات پرستاری کاربردی – Applied Nursing Research
کلمات کلیدی  هوش هیجانی، کار هیجانی، آموزش
 تعداد صفحات مقاله انگلیسی 10
تعداد صفحات ترجمه مقاله 7
مناسب برای رشته روانشناسی
مناسب برای گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید