مقاله انگلیسی تأثیر مدیریت کیفیت کل بر عملکرد سبز شرکتها (2020 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله تأثیر مدیریت کیفیت کل بر عملکرد سبز شرکتها از طریق نقش میانجی مسئولیت اجتماعی شرکتی
عنوان انگلیسی مقاله Impact of total quality management on corporate green performance through the mediating role of corporate social responsibility
ترجمه کامپیوتری فهرست مطالب طرح کلی
نکات برجسته
خلاصه
چکیده گرافیکی
کلید واژه ها
1. معرفی
2. پایه تئوری
3. روش شناسی
4- نتایج و بحث
5- پیامدهای تحقیق ، محدودیت ها و نتیجه گیری
اعلامیه بهره
منابع مالی
تصدیق:
ضمیمه.
منابع
فهرست مطالب Outline
Highlights
Abstract
Graphical abstract
Keywords
1. Introduction
2. Theoretical foundation
3. Methodology
4. Results and discussion
5. Research implications, limitations, and conclusion
Declaration of interest
Funding
Acknowledgement:
APPENDIX.
References
نمونه ترجمه کامپیوتری چکیده

با توجه به وخامت محیط زیست که عمدتاً ناشی از صنایع تولیدی و مطالعات ناکافی در شناسایی عوامل تسهیل کننده شرکتها برای مقابله با این مسئله است ، مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه اساسی بین مدیریت کیفیت کل (TQM) و عملکرد سبز شرکتها (CGP) انجام شده و چگونگی TQM را تحلیل می کند. اثرات بر CGP. این مطالعه همچنین به بررسی نقش مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در رابطه بین TQM و CGP می پردازد و چگونگی واسطه CSR در رابطه بین آنها را بررسی می کند. شش روش TQM از آمریکایی “Malcolm Baldrige National Quality Awad” گرفته شده است. CGP شامل استراتژی های مدیریت سبز ، فرآیندهای سبز و عملکرد محصولات سبز است. و CSR شامل ابعاد اجتماعی ، کارمندان و مشتری است. محقق داده هایی را از مدیران شرکتهای تولیدی متوسط ​​و بزرگ واقع در پاکستان جمع آوری کرد. تجزیه و تحلیل ساختاری نشان داد که اثر معنی داری و TQM بر CGP با β و p-0.259 و 0.003 به ترتیب مثبت است. این نشان می دهد که TQM توانایی سازمانی را برای دستیابی به اهداف عملکرد سبز افزایش می دهد. TQM همچنین تأثیر معنی داری و مثبت بر CSR با مقدار β 0.271 و مقدار p-0.002 را نشان داد. علاوه بر این ، اثر مشابه CSR در CGP با β و ارزش p 1818/0 و 0.018 به ترتیب یافت می شود. سرانجام ، یافت می شود که CSR به عنوان یک واسطه جزئی در رابطه بین TQM و CGP عمل می کند. تجزیه و تحلیل زمینه نشان می دهد که TQM برای همه شرکت های اندازه برای CGP به همان اندازه مهم است. با این حال ، سطح CSR متفاوت است. علاوه بر این ، پشتیبانی دولت برای دستیابی به اهداف CGP برای شرکتها ضروری است.

1. مقدمه

در طی دو دهه گذشته ، مشاغل ، به ویژه کارخانجات تولیدی ، با توجه به فشارهای ذینفعان مختلف برای افزایش تأثیر عملکرد آنها بر محیط طبیعی ، روبرو شدند (عباس و ساسان ، 2019). تلاش مداوم اکولوژیست ها برای ایجاد آگاهی عمومی در مورد کاهش منابع طبیعی (Wijethilake، 2017) ، تغییر در آب و هوا طبیعی و افزایش چشمگیر آلودگی هوا ، آب و خاک (لی و همکاران ، 2018) شرکت های تولیدی را وادار می کند تا از کار خود صرفنظر کنند. اتکا به منابع انرژی فسیلی که باعث ایجاد خطرات زیست محیطی شده و سرمایه گذاری در منابع تجدید پذیر را شروع می کنند (جی و ژانگ ، 2019 ؛ سپهری و صراف زاده ، 2018). علاوه بر افزایش آگاهی مشتریان ، مقررات محلی و بین المللی برای حفظ محیط زیست طبیعی نیز مشاغل را مجبور کرده است تا تأثیر عملیات خود را بر محیط طبیعی در نظر بگیرند و از نظر سازگار با محیط زیست (Davenport و همکاران ، 2018) یا فرآیندهای تولید سبز را دنبال کنند ( فرناندو و همکاران ، 2019). این سناریو همچنین خواسته ها و ترجیحات مشتریان را تغییر داده و آنها را ترغیب به انتخاب محصولات یا خدمات بنگاه ها می کند که کمترین خسارت را به محیط طبیعی وارد می کند (Masocha، 2018). به همین دلیل ، شرکت ها باید نه تنها از کیفیت در محصولات و خدمات خود اطمینان حاصل کنند ، بلکه این اطمینان را نیز می دهند که فعالیت آنها به محیط طبیعی آسیب نمی رساند.

توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.)

نمونه مقاله انگلیسی

Abstract

Considering the environmental deterioration mainly caused by manufacturing industries and inadequate studies identifying the factors facilitating firms to counter this issue, the current study aims to examine the underlying relationship between total quality management (TQM) and corporate green performance (CGP), and analyses how TQM impacts on CGP. This study also investigates the role of corporate social responsibility (CSR) in the relationship between TQM and CGP and examines how CSR mediates the relationship between them. Six TQM practices are taken from the American “Malcolm Baldrige National Quality Awad”; CGP includes green management strategies, green processes and green products performance; and CSR comprises of social, employees and customers dimensions. The researcher collected data from the managers of the medium and large-size manufacturing firms located in Pakistan. The structural analyses indicated a significant and positive impact of TQM on CGP with β and p-values of 0.259 and 0.003, respectively. This indicates TQM significantly enhances organizational capabilities to achieve green performance objectives. TQM also indicated a significant and positive impact on CSR with a β-value of 0.271 and a p-value of 0.002; moreover, a similar impact of CSR is found on CGP with β and p-values of 0.189 and 0.018, respectively. Finally, CSR is found to act as a partial mediator in the relationship between TQM and CGP. The contextual analysis indicates that TQM is equally important for all sizes firms for CGP; however, the level of CSR varies. Moreover, government support is imperative for firms to achieve CGP objectives.

1.Introduction

During the last two decades, businesses, particularly the manufacturing ones, started facing growing pressure from different stakeholders to consider the impact of their operations on the natural environment (Abbas and Sağsan, 2019). The continuous efforts by the ecologists to create public awareness about declining natural resources (Wijethilake, 2017), change in natural climate and significant increase in the air, water and soil pollution (Li et al., 2018) is pushing manufacturing firms to abandon their reliance on fossil energy resources causing environmental hazards and start capitalizing on renewable resources (Ji and Zhang, 2019; Sepehri and Sarrafzadeh, 2018). In addition to increased customers’ awareness, local and international regulations to preserve the natural environment also have forced businesses to consider the impact of their operations on the natural environment and follow environment-friendly (Davenport et al., 2018) or green production processes (Fernando et al., 2019). This scenario has also changed the demands and preferences of customers and encouraged them to opt the products or services of firms causing minimum damage to the natural environment (Masocha, 2018). For this reason, companies have to ensure not only quality in their products and services, but also make it certain that their activities are not harming the natural environment.

سال انتشار 2020
ناشر الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct)
مجله  Journal of Cleaner Production /  مجله تولید تمیز
نوع مقاله ISI
کلمات کلیدی  مدیریت کیفیت جامع
مسئولیت اجتماعی شرکت
عملکرد سبز
توسعه پایدار
محصولات و فرآیندهای سبز
عملکرد زیست محیطی
کلمات کلیدی انگلیسی
Total quality management
Corporate social responsibility
Green performance
Sustainable development
Green products and processes
Environmental performance
صفحات مقاله انگلیسی 12
مناسب برای رشته مدیریت
مناسب برای گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری، مدیریت کسب و کار
توضحیات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید