دانلود مقالات 2019 با ترجمهدانلود مقالات الزویر با ترجمهسالمقالات انگلیسی اینترنت و شبکه های گسترده با ترجمهمقالات انگلیسی گردشگری و توریسم با ترجمهمقالات انگلیسی مدیریت گردشگری با ترجمهمقالات انگلیسی مهندسی فناوری اطلاعات با ترجمهمقالات انگلیسی مهندسی کامپیوتر با ترجمهمقالات انگلیسی هوش مصنوعی با ترجمهناشر

مقاله انگلیسی یش بینی ورود گردشگران با یادگیری ماشین (2019 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله پیش بینی ورود گردشگران با یادگیری ماشین و جست و جوی فهرست اینترنت
عنوان انگلیسی مقاله Forecasting tourist arrivals with machine learning and internet search index
فهرست مطالب Abstract
۱ Introduction
۲ Literature review
۳ Kernel extreme learning machine
۴ Forecasting framework
۵ Experimental study
۶ Conclusions
References
نمونه مقاله انگلیسی ABSTRACT

Previous studies have shown that online data, such as search engine queries, is a new source of data that can be used to forecast tourism demand. In this study, we propose a forecasting framework that uses machine learning and internet search indexes to forecast tourist arrivals for popular destinations in China and compared its forecasting performance to the search results generated by Google and Baidu, respectively. This study verifies the Granger causality and co-integration relationship between internet search index and tourist arrivals of Beijing. Our experimental results suggest that compared with benchmark models, the proposed kernel extreme learning machine (KELM) models, which integrate tourist volume series with Baidu Index and Google Index, can improve the forecasting performance significantly in terms of both forecasting accuracy and robustness analysis.

Introduction

All over the world, the tourism industry contributes significantly to economic growth (Gunter & Onder, 2015; Song, Li, Witt, & Athanasopoulos, 2011). According to the China National Tourism Administration, in 2016 the tourism income of China reached 4.69 trillion RMB, increasing by 13.6% compared to the previous year, and accounted for 6.3% of China’s GDP. Thus, forecasting tourist volume is becoming increasingly important for predicting future economic development. Tourism demand forecasting may provide basic information for subsequent planning and policy making (Chu, 2008; Witt & Song, 2002). Methods used in tourism modeling and forecasting fall into four groups: time series models, econometrics models, artificial intelligence techniques and qualitative methods (Goh & Law, 2011; Song & Li, 2008). In addition to simple tourist data announced by the State Statistics Bureau, Internet search queries, which reflect the behavior and intentions of tourists, have increasingly been used in tourism forecasting models (Croce, 2017; Goodwin, 2008). However, the search index has created big opportunities in the modeling process of tourism forecasting (Li, Pan, Raw & Huang, 2017). Internet search data has been applied to many aspects, such as hotel registrations (Pan & Yang, 2017; Rivera, 2016), tourist numbers (Bangwayo-Skeete & Skeete, 2015; Yang, Pan, Evans, & Lv, 2015), economic indicators (Choi & Varian, 2012), unemployment rates (Askitas & Zimmermann, 2009), private consumption (Vosen & Schmidt, 2011), and stock returns (Zhu & Bao, 2014). When introducing the Baidu Index or Google Index into forecasting models, keywords and the composition of indexes must be selected carefully. Keywords can be selected according to the correlation coefficient, the tendency chart or the crowd-squared method (Brynjolfsson, Geva, & Reichman, 2016). Additionally, the composition of indexes can be achieved by the HE-TDC method (Peng, Liu, Wang, & Gu, 2017) or the principal component analysis (PCA). Obviously, efforts should be made to avoid problems related to multi-collinearity and over-fitting to the greatest extent possible.

سال انتشار 2019
ناشر الزویر
مجله  مدیریت گردشگری – Tourism Management
کلمات کلیدی  پیش بینی تقاضای گردشگری، یادگیری ماشین حداکثری کرنل، اطلاعات پرس و جو و تحقیقی، تحلیل کلان داده، شاخص جستجوی کامپوزیت
کلمات کلیدی انگلیسی
Tourism demand forecasting, Kernel extreme learning machine, Search query data, Big data analytics, Composite search index
صفحات مقاله انگلیسی 10
مناسب برای رشته گردشگری و توریسم، کامپیوتر، فناوری اطلاعات
مناسب برای گرایش مدیریت گردشگری، هوش مصنوعی، اینترنت و شبکه های گسترده
توضحیات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته کامپیوتر (کلیک کنید)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا