مقاله ایمان و فیسبوک در دوره کثرت گرایی (2016 سیج)

 

 

عنوان فارسی مقاله ایمان و فیسبوک در دوره کثرت گرایی: تاثیر سایت های شبکه اجتماعی بر عقاید مذهبی در نوجوانان در حال بلوغ
عنوان انگلیسی مقاله Faith and Facebook in a Pluralistic Age: The Effects of Social Networking Sites on the Religious Beliefs of Emerging Adults
فهرست مطالب چکیده

مقدمه

گرایش ها و نظریه ها در تقابل با مذهب و فناوری

داده ها و روش تحقیق

متغیرهای وابسته

متغیرهای مستقل

روش تحلیل

نتایج

بحث و نتیجه گیری

منابع

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

The rapid adoption of social networking sites (SNS) has prompted educators, parents, and researchers to consider the role SNS play in social life. Few scholars, however, have examined the effects of SNS on the religious beliefs of emerging adults. Drawing from Peter Berger’s concept of “plausibility structures” and his theory of pluralism, I explore whether young adults who use SNS are more likely to condone religious pluralism and syncretism. Using panel data from the National Study of Youth and Religion, I find that emerging adults who use SNS are more likely to think it is acceptable to pick and choose their religious beliefs, and practice multiple religions independent of what their religious tradition teaches, but they are not more likely to believe all religions are true. These findings suggest that exposure to broader networks through social media leads to increased acceptance of syncretistic beliefs and practices.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

پذیرش سریع سایت های شبکه های اجتماعی SNS ، محصلان – والدین و محققان را بر آن داشته است تا نقش ایفا شده توسط SNS ( سایت های شبکه های اجتماعی ) در زندگی اجتماعی را مد نظر قرار دهند. به هر حال ، تعدا کمی از محققان به بررسی تاثیرات SNS ( سایت های شبکه های اجتماعی ) بر عقاید مذهبی نوجوانان پرداخته اند. با توجه به تحقیق پیتر برگر و ارائه مفهوم ” ساختارهای موجه ” و نظریه کثرت گرایی ، من به بررسی این موضوع پرداختم که آیا نوجوانانی که از SNS ( سایت های شبکه های اجتماعی ) استفاده می کنند بیشتر از کثرت گرایی مذهبی و اعتقاد به توحید عقاید چشم پوشی می کنند. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از پنل مرکز ملی تحقیقات نوجوانان و مذهب ، به این مطلب پی بردم که نوجوانانی که از SNS ( سایت های شبکه های اجتماعی ) استفاده می کنند بیشتر معتقد هستند که تغییر عقاید مذهبی و انتخاب عقاید و فعالیت های مذهبی مستقل از مذهب سنتی آنها یک اتفاق پذیرفته شده است ، اما بیشتر آنها معتقدند که تمام مذاهب درست نیستند.این نتایج بیانگر این است که قرارگرفتن در معرض شبکه های گسترده تر از طریق رسانه های اجتماعی منجر به افزایش پذیرش عقاید و اقدامات مرتبط با توحید عقاید می شود.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2016
ناشر سیج
مجله  دیدگاه های جامعه شناختی – Sociological Perspectives
کلمات کلیدی انگلیسی  social networking sites – Facebook – religion – pluralism – syncretism – emerging adults – social media
کلمات کلیدی   سایت های شبکه های اجتماعی، فیسبوک، مذهب، کثرت گرایی، توحید عقایدی، نوجوانان، رسانه های اجتماعی
 صفحات مقاله انگلیسی 17
صفحات ترجمه مقاله 27
مناسب برای رشته علوم اجتماعی و مهندسی فناوری اطلاعات
مناسب برای گرایش اینترنت و شبکه های گسترده، جامعه شناسی
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی فناوری اطلاعات (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید