مقاله انگلیسی عوامل موثر بر شکست شرکت و توسعه فن آوری (2019 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله عوامل موثر بر شکست شرکت و توسعه فن آوری: مطالعه سه شرکت اقتصادی در حال ظهور
عنوان انگلیسی مقاله Factors impacting firm failure and technological development: A study of three emerging-economy firms
ترجمه کامپیوتری فهرست مطالب طرح کلی
نکات برجسته
چکیده
انتزاعی گرافیکی
کلید واژه ها
1. معرفی
2. چارچوب نظری: عوامل موثر بر شکست سازمان
3. روش ها و داده ها
4. محیط اقتصادی و سیاسی ترکیه، سالهای 1950 تا 2013
5. تجزیه و تحلیل مورد
6. بحث و نتیجه گیری
منابع مالی
اعلامیه های مورد علاقه
سپاسگزاریها
منابع
فهرست مطالب Outline
Highlights
Abstract
Graphical abstract
Keywords
1. Introduction
2. Theoretical framework: factors impacting on organizational failure
3. Methods and data
4. Turkey’s economic and political environment, 1950–2013
5. Case analyses
6. Discussion and conclusion
Funding
Declarations of interest
Acknowledgements
References
نمونه ترجمه کامپیوتری چکیده

مطالعات متعددی جهانی سازی موفقیت آمیز و توسعه تکنولوژیکی شرکت های نوظهور اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد. با این حال، تعداد کمی از آنها بحث می کنند که چرا برخی دیگر از بنگاه های اقتصادی در حال ظهور قابلیت های تکنولوژیکی کافی را توسعه نمی دهند و بنابراین در بازارهای داخلی و بازارهای جهانی شکست می یابند. در نتیجه، درک تنوع سازمانی شرکت های نوظهور محدود است. با تجزیه و تحلیل شکست سه شرکت در دو صنایع عمده در ترکیه، این مطالعه مجموعه ای از عوامل تعیین کننده ی این نتیجه را مشخص می کند. این عوامل عبارتند از ریسک سیاسی، رژیم اقتصاد کلان، سیاست های تکنولوژی ملی و دینامیک صنعت، و همچنین عوامل مرتبط با شرکت مانند مالکیت، قصد استراتژیک، و رویکرد توسعه و پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر. نتایج نشان می دهد که برخی از این عوامل در کوتاه مدت از موفقیت شرکت ها حمایت می کنند، اما مانع از ساختن قابلیت یادگیری و تكنولوژی می شود و در نتیجه در نهایت منجر به ناتوانی در موفقیت می شود. بنابراين، مطالعه اهميت مطالعه بنگاه هاي اقتصاد نوظهور را از ديدگاه متناظر و زماني گسترده نشان مي دهد

1. مقدمه

موفقیت بین المللی شرکت های نوظهور اقتصادی (EEFs) مانند Embraer (Vretesy، 2017)، Huawei (فن، 2006)، Hyundai Motor Co. (Kim، 1998) و Arçelik (Karabag & Berggren، 2014a) به عنوان شرکت های داروسازی هند (Chittoor، Sarkar، Ray، & Aulakh، 2009)، موضوع بسیاری از مطالعات در زمینه های اقتصاد توسعه، مدیریت و نوآوری بوده است. برخی مطالعات معتقدند که شرکت های این کشورها به دلیل شرایط اقتصادی و سازمانی ملی خود (Jenson، Leith، Doyle، West، & Miles، 2016) موفق بوده اند. با این حال، تعداد کمی از آنها بحث می کنند که چرا برخی از صنایع از همان اقتصادهای در حال ظهور مزایای رقابتی منحصر به فرد را ایجاد می کنند، در حالی که دیگران (Hung & Whittington، 2000). علاوه بر این، مطالعات موجود به ندرت توضیح می دهند که چرا برخی از EEF ها موفق می شوند، در حالی که دیگران در همان صنعت شکست می خورند. به عنوان مثال، کره توانایی های رقابتی بین المللی در صنعت خودرو سازی را توسعه داده است. با این حال، روشن نیست که چرا هیوندای هر دو در بازار ملی و در سطح جهانی موفق (Amsden، 1992)، در حالی که سامسونگ موتورز و Daewoo خودرو شکست خورده است (به معنی Hundt، 2014).

توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.)

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

Several studies examine the successful globalization and technological development of emerging-economy firms. However, few discuss why some other emerging-economy firms do not develop sufficient technological capabilities, and thus, fail in domestics and global markets. Consequently, the understanding of emerging-economy firm diversity is limited. By analyzing the failure of three firms in two major industries in Turkey, this study identifies a complex set of factors contributing to this outcome. These factors include political risk, macroeconomic regime, national technology policies, and industry dynamics, as well as firm-related factors such as ownership, strategic intent, and the approach to, and current stage of, technology capability development. The results indicate that some of these factors support firm success in the short term but discourage learning and technological capability building, and thus, cause firm failures in the long term. Thus, the study illustrates the importance of studying emerging-economy firms from an extended contextual and temporal perspective

1.Introduction

The international success of emerging-economy firms (EEFs), such as Embraer (Vértesy, 2017), Huawei (Fan, 2006), Hyundai Motor Co. (Kim, 1998), and Arçelik (Karabag & Berggren, 2014a), as well as Indian pharmaceutical firms (Chittoor, Sarkar, Ray, & Aulakh, 2009), has been the subject of many studies in the fields of development economics, management, and innovation. Some studies argue that the firms in these countries have been successful because of their national economic and institutional contexts (Jenson, Leith, Doyle, West, & Miles, 2016). However, few discuss why some industries from the same emerging economies develop unique competitive advantages, while others do not (Hung & Whittington, 2000). Moreover, existing studies seldom explain why some EEFs succeed, while others within the same industry fail. For example, Korea has developed internationally competitive capabilities in the automotive industry. However, it is not clear why Hyundai succeeded both in the national market and globally (Amsden, 1992), while Samsung Motors and Daewoo Automotive failed (cf. Hundt, 2014).

سال انتشار 2019
ناشر الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct)
مجله  تحقیقات کسب و کار و بیزینس (Journal of Business Research)
نوع مقاله ISI
ترجمه کامپیوتری کلمات کلیدی  شکست شرکت
توانایی توسعه فناوری
گروه تجاری
دینامیک صنعت
شرکت در حال رشد اقتصادی
رژیم اقتصادی و بی ثباتی
کلمات کلیدی انگلیسی
Firm failure
Technology development capability
Business group
Industry dynamics
Emerging-economy firm
Economic regime and volatility
صفحات مقاله انگلیسی 13
مناسب برای رشته مدیریت – مهندسی صنایع – علوم اقتصادی
مناسب برای گرایش مديريت کسب و کار – مديريت فناوری اطلاعات – مديريت نوآوری و فناوری – مديريت مالی – مديريت استراتژيک – اقتصاد پولی – مدیریت بحران 
کد مقاله rbt9
توضحیات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید