مقاله مطالعه تجربی و عددی در مورد شکست سکو های جکت فرسوده (2016 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله مطالعه تجربی و عددی در مورد شکست سکو های جکت فرسوده در اثر خوردگی یا ترک
عنوان انگلیسی مقاله Experimental and numerical study on collapse of aged jacket platforms caused by corrosion or fatigue cracking
فهرست مطالب چکیده

1.مقدمه

2. نظریه اساسی

1.2 مدل دارای ترک

2.2 مدل دارای خوردگی

3.2 مقاومت نهایی با آسیب ها

1.3.2 روش المان محدود غیر خطی (NFEM)

2.3.2 مقاومت نهایی جکت دریایی با آسیب

3. برنامه تجربی

1.3 مدل آزمایش جکت

2.3 آسیب ترک و خوردگی مدل در عمر خدماتی

3.3 توصیف مدل های آزمایش شده

1.3.3. مدل دست نخورده

2.3.3 مدل دارای ترک

3.3.3 مدل دارای خوردگی

4.3 راه اندازی آزمایشگاهی

5.3 دنباله بارگذاری

4. نتایج تجربی

1.4 مقاومت نهایی مدل دست نخورده

2.4 مقاومت نهایی با ترک

3.4 مقاومت نهایی با خوردگی

4.4 مقایسه بین نتایج تجربی و نتایج عددی

.5.4 بحث در مورد نتایج آزمایشگاهی

5. نتیجه گیری

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

This paper presents experimental and numerical study on the collapse of aged steel jackets, caused by corrosion or fatigue crack. The test models were manufactured in accordance with a scale ratio of a prototype jacket. Corrosion and crack damages calculated by some empirical equations were subjected to the model. The collapse experiments were performed for the intact, corroded and cracked jacket model. Damaged versus intact model comparison indicates that the crack and corrosion damage will degenerate the ultimate loads of structure significantly, and they will induce the different failure modes of the damaged jackets with intact one. The two damaged jackets are both failed by the crack tearing of the leg. Nonlinear finite element method was applied for experimental results validation. Numerical and experimental results are proven to be in a good agreement.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

این مقاله ارائه دهنده مطالعه ای عددی و تجربی در مورد شکست جکت های فولادی قدیمی، تحت تاثیر خوردگی یا ترک خستگی است. مدل های آزمایش مطابق با نسبت مقیاس یک جکت نمونه ساخته شدند. آسیب های ترک و خوردگی با معادلات تجربی برای مدل محاسبه شدند. آزمایشات شکست برای مدل جکت دست نخورده، خورده شده و دارای ترک انجام شد. مقایسه ی مدل دست نخورده و آسیب دیده نشان داد که آسیب ترک و خوردگی موجب کاهش تحمل بار های نهایی سازه می شود، و آنها حالت های شکست متفاوتی با مدل دست نخورده نشان می دهند. هر دو جکت آسیب دیده با پارگی ترک بخش ساق شکست خوردند. روش المان محدود غیر خطی برای تایید نتایج آزمایش اعمال شد. نتایج عددی و تجربی تطابق خوبی با آنها دارند.

سال انتشار 2016
ناشر الزویر
مجله   سازه های مهندسی – Engineering Structures
کلمات کلیدی   شکست، جکت، آزمایشی، کرک و خوردگی، روش المان محدود
 صفحات مقاله انگلیسی 9
صفحات ترجمه مقاله 20
مناسب برای رشته مهندسی عمران
مناسب برای گرایش سازه های دریایی و سازه
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مهندسی عمران (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید