مقاله تصمیم گیری برای توسعه‌ مدل کسب و کار (2016 وایلی)

 

 

عنوان فارسی مقاله تصمیم گیری برای توسعه‌ مدل کسب و کار: یک مطالعه‌ فرایندی در زمینه‌ علت و معلولی در شرکت های سرمایه گذاری‌ جدید مبتنی بر فناوری
عنوان انگلیسی مقاله Decision making for business model development: a process study of effectuation and causation in new technology-based ventures
فهرست مطالب چکیده

1. پیشگفتار

2. نظریه

2.1. فرایند توسعه‌ی مدل کسب و کار شرکت‌های جدید مبتنی بر فناوری

2.2. منطق‌های تصمیم‌گیری تحت عدم قطعیت

3. روش‌ها

3.1. انتخاب مورد

3.2. جمع‌آوری داده‌ها

3.3. تجزیه و تحلیل داده‌ها

4. نتایج

4.1. الگوهای در منظق تصمیم‌گیری

4.2. مولفه‌های مدل کسب و کار مربوط به منطق‌های تصمیم‌گیری

5. بحث

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

This study investigates the decision‐making logics used by new ventures to develop their business models. In particular, they focussed on the logics of effectuation and causation and how their dynamics shape the development of business models over time. They found that the effectual decision‐making logic was used dominantly to generate a viable value proposition for a specific customer segment. Causal logic is then used dominantly to define the other business model components in relation to the value proposition and customer segment. When a shortage of resources emerges, causal logic is replaced by an increase in effectual decision‐making again. They concluded that before investing significant resources in a business model it was crucial for firms to reduce, as far as possible, technological and market uncertainty through effectual strategies to avoid high re‐configuration costs later.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

این مطالعه به بررسی منطق تصمیم‌گیری مورد استفاده توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ جدید برای توسعه مدل‌های کسب و کار آن‌ها می‌پردازد. به ویژه این که تمرکز آن‌ها روی منطق علت و معلولی و این که دینامیک آن‌ها چگونه توسعه مدل‌های کسب و کار را در طول زمان شکل می‌دهد بود. آن‌ها کشف کردند که منطق تصمیم‌گیری معلولی (موثر)  غالبا برای تولید یک پیشنهاد ارزش ماندگار برای یک بخش خاص مشتری استفاده می‌شود. بنابراین، منطق علّی  غالبا برای تعریف سایر مولفه‌های مدل کسب و کار در رابطه با گزاره‌ی (پیشنهاد) ارزش و بخش مشتری تعریف می‌شود. هنگامی که یک کمبود منبع ظاهر می‌شود، منطق علّی، با افزایش دوباره‌ در تصمیم‌گیری معلولی جایگزین می‌شود. آن‌ها نتیجه گرفتند که قبل از سرمایه‌گذاری منابع مهم در یک مدل کسب و کار، لازم بود که شرکت‌ها تا حد امکان عدم قطعیت بازار و تکنولوژیکی را از طریق استراتژی‌های معلولی برای اجتناب از هزینه‌های بعدی پیکربندی مجدد کاهش دهند.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2016
ناشر وایلی
مجله  مدیریت تحقیق و توسعه – R&D Management
 صفحات مقاله انگلیسی 12
صفحات ترجمه مقاله 24
مناسب برای رشته مدیریت
مناسب برای گرایش مدیریت کسب و کار، سیاست های تحقیق و توسعه، استراتژیهای توسعه صنعتی
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید