مقاله بررسی ساز و کارها و سینتیک پیری تسریع شده سوخت کامپوزیت (2003 وایلی)

عنوان فارسی مقاله بررسی ساز و کارها و سینتیک پیری تسریع شده سوخت کامپوزیت
عنوان انگلیسی مقاله An Investigation of Composite Propellant Accelerated Ageing Mechanisms and Kinetics
فهرست مطالب چکیده

1. مقدمه

2 آزمایش

3 نتایج و بحث

3.1 مهاجرت پلاستیسایزر

3.2 خواص مکانیکی

3.3 تجزیه و تحلیل سل ژل

4. نتیجه گیری ها

بخشی از متن مقاله انگلیسی Abstract

The ageing kinetics and mechanisms of a composite solid rocket propellant were investigated by monitoring unstressed propellant samples during prolonged storage at elevated temperatures. For samples confined under air during ageing, it was determined that oxidative cross-linking of the propellant binder was the main degradation mechanism over time. Plasticizer loss was a significant ageing mechanism only for those samples aged unconfined. In addition, there was an indication that ambient humidity had a significant but reversible effect on propellant mechanical properties. Arrhenius mathematical relationships were derived in order to ascertain the extent to which ageing was accelerated by increased propellant temperature. An activation energy for binder oxidation of between 71 and 74 kJ/mol was determined.

ترجمه بخشی از متن مقاله

چکیده

سینتیک و مکانیزم پیری یک سوخت موشک جامد کامپوزیت با نظارت بر نمونه‌های سوخت بدون فشار و استرس در طول ذخیره‌سازی طولانی مدت در دمای بالا مورد بررسی قرار گرفت. برای نمونه‌های محصورشده تحت هوا در دوران پیری، مشخص شد که اتصال عرضی اکسیداتیو چسب سوخت, مکانیسم تخریب اصلی در طول زمان است. تلفات پلاستیسایزر یک مکانیسم پیری قابل‌توجه فقط برای نمونه‌های کهنه محصور نشده بود. علاوه بر این، یک نشان وجود داشت که رطوبت دارای اثر قابل‌توجه اما برگشت‌پذیر بر ویژگی‌های مکانیکی سوخت است. روابط ریاضی آرنیوس به منظور تعیین میزان تسریع شدن پیری با افزایش درجه حرارت سوخت استنتاج شد. انرژی فعال‌سازی برای اکسیداسیون چسب بین 71 و 74 کیلوژول / مول تعیین شد.

سال انتشار 2003
ناشر وایلی
مجله  پروپلنت ها، مواد منفجره، ماشینکاری
کلمات کلیدی   موشک، سوخت، پیری
 تعداد صفحات مقاله انگلیسی 6
تعداد صفحات ترجمه مقاله 13
مناسب برای رشته مهندسی مکانیک و علوم و فنون هوایی
مناسب برای گرایش مکانیک سیالات و مهندسی هوافضا
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته علوم و فنون هوایی

دیدگاهتان را بنویسید