مقاله تاثیر عطرهای مردانه و زنانه بر ارزش و رفتار مشتری (2016 وایلی)

 

 

عنوان فارسی مقاله در فروشگاه مختص جنسیتی خاص چه چیزی توزیع شود؟ تاثیر عطرهای مردانه و زنانه بر ارزش و رفتار مشتری
عنوان انگلیسی مقاله What to diffuse in a gender-specific store? The effect of male and female perfumes on customer value and behaviour
فهرست مطالب چکیده

مقدمه

اثرات رایحه محیط خوشایند

(عدم) تجانس رایحه

روش

انتخاب رایحه

طرح، شرکت کنندگان و روند

متغیرهای وابسته

رویکرد تحلیلی

نتایج

همبستگی های توصیفی و دومتغیره

خواص روان سنجی

ارزیابی مدل ساختاری

تحلیل های متعاقب

بحث

محدودیت ها،تحقیقات آتی و مفاهیم

نمونه مقاله انگلیسی ABSTRACT

Sensory marketing can be an efficient way to involve consumers in the store environment. Diffusing a pleasant ambient scent that matches with the store setting is often used to create pleasant shopping experiences. The aim of this study is to extend scent marketing research: (i) by examining the effect of pleasant ambient scent on the different dimensions of customer value; and (ii) by exploring whether product-scent incongruity can have a positive effect on consumer evaluations. A field experiment with 182 participants showed that a pleasant genderincongruent ambient perfume positively influences different dimensions of customer value as compared to the absence of a perfume. Moreover, a gender-incongruent perfume also leads to a more positive evaluation of the play, product excellence, and social dimension of customer value as compared to a gender-congruent perfume. A pleasant gender-congruent ambient perfume, on the other hand, only has a positive effect on the aesthetic dimension of customer value as compared to the absence of a perfume. The observed ambient scent effects do not differ between men and women. These results are in contrast with existing literature. However, an explanation for this undocumented effect can be found in the mate attraction theory.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

بازاریابی حسی می تواند روش موثری برای جذب مصرف کنندگان در محیط فروشگاه باشد. توزیع رایحه ی مطبوع که با محیط فروشگاه مطابقت داشته باشد اغلب برای ایجاد تجربه ی خرید خوشایند به کار گرفته می شود. هدف این مطالعه گسترش تحقیقات بازاریابی رایحه است: (i) با بررسی تاثیر رایحه محیطی خوشایند بر ابعاد متفاوت ارزش مشتری، و (ii) با بررسی اینکه آیا عطر و بوی محصول می تواند تاثیر مثبتی بر ارزیابی مصرف کننده داشته باشد. یک آزمایش میدانی با 182 شرکت کننده نشان داد که عطر محیط ناسازگار (نامتجانس)جنسی مطبوع به صورت مثبت ابعاد متفاوت ارزش مشتری را در مقایسه با عدم وجود عطر تحت تاثیر قرار می دهد. بعلاوه، عطر ناسازگار جنسیتی در مقایسه با عطر سازگار جنسیتی نیز منجر به ارزیابی مثبت، برتری محصول، ابعاد اجتماعی ارزش مشتری می شود. از سوی دیگر، یک عطر محیطی سازگار جنسیتی تنها اثر مثبتی بر بعد زیبایی شناختی ارزش مشتری دارد. اثرات رایحه ی محیط مشاهده شده بین مردان و زنان تفاوتی ایجاد نمی کند. این نتایج برخلاف ادبیات موجود است. با این وجود، توصیف برای این اثر مستندنشده می تواند در نظریه جذب جفت یافت شود.

سال انتشار 2016
ناشر وایلی
مجله  مجله رفتار مصرف کننده – Journal of Consumer Behaviour
 صفحات مقاله انگلیسی 10
صفحات ترجمه مقاله 17
مناسب برای رشته مدیریت
مناسب برای گرایش بازاریابی و مدیریت کسب و کار
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید