مقاله انگلیسی هوش هیجانی خود متمرکز و دیگر متمرکز (2018 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله هوش هیجانی خود متمرکز و دیگر متمرکز: توسعه مقیاس هوش هیجانی روتردام
عنوان انگلیسی مقاله Self- and other-focused emotional intelligence: Development and validation of the Rotterdam Emotional Intelligence Scale (REIS)
نمونه ترجمه کامپیوتری علاقه علمی به نقش هوش هیجانی (EI) در حوزه های مختلف زندگی شکوفا می شود (Joseph & Newman، 2010؛ Martins، Ramalho، & Morin، 2010). EI می تواند به طور گسترده ای به عنوان دانش و / یا شایستگی تعریف می شود تا به طور موثر با احساسات برای تنظیم رفتارهای اجتماعی و عاطفی رفتار کند (Petrides، 2011؛ ​​Salovey & Mayer، 1990؛ Zeidner، Roberts & Matthews، 2008). در مطالعات قبلی، EI با مزایای درون فردی (به عنوان مثال سلامت) و بین فردی (به عنوان مثال اجتماعی بودن) مرتبط است. به طور خاص، EI با سلامت روحی و جسمی، عملکرد کار و کیفیت تعاملات اجتماعی ارتباط مثبت داشت (Joseph & Newman، 2010؛ Lopes et al.، 2004؛ Martins et al.، 2010). همانطور که میدان در حال حرکت است، محققان علاقه مند به فرایندهایی هستند که اثرات مثبت EI را تحت تأثیر قرار می دهند (به عنوان مثال، Lievens & Chan، 2010). بر این اساس، یک سوال مهم این است که آیا در برخورد با احساسات خود یا احساسات دیگران از اهمیت یکسان برای پیش بینی معیارها استفاده می شود (Brasseur، Grégoire، Bourdu، & Mikolajczak 2013؛ Zeidner et al.، 2008). ما پیشنهاد می کنیم که ابعاد هر دو EI (یعنی برخورد با احساسات خود و برخورد با احساسات دیگران) تاثیر مثبتی داشته باشند؛ با این حال، این تاثیر ممکن است در حوزه های مختلف زندگی رخ دهد. برای نشان دادن، به طور موثر برخورد با احساسات خود، احتمالا نقش مهمی در حفظ (ذهنی و جسمی) سالم بازی می کند، در حالی که به طور موثر در برخورد با احساسات دیگران ممکن است برای تضمین تعاملات اجتماعی صاف مهم تر باشد. از آنجایی که اثرات مثبت EI به این ترتیب فرایندهای مختلف را منعکس می کنند، ممکن است مربوط به تمایز خود به دیگران از EI باشد. ظهور EI به یک موضوع برجسته برجسته، توسعه ابزارهای EI مختلف را تحریک کرده است. اگر چه بحث های مهمی در مورد قالب این ابزارها وجود دارد (یعنی آزمون های توانایی و یا پرسشنامه های خود گزارش شده، رابرتز، متیوز و زیدنر، 2010) تا به امروز، سوال این است که آیا آنها باید شامل ابعاد خود و دیگر تمرکز EI توجه نسبتا کمی دریافت کرده است. بر این اساس، اکثر EI ابزارها به صراحت خود را از EI های دیگر متمایز نمی کند. بنابراین، تا حد زیادی مشخص نیست که ابعاد EI به چه معیاری کمک می کند. ما این محدودیت در زمینه را در نظر می گیریم، زیرا ابعاد خودجوش EI ممکن است همیشه با همتایان دیگر متمرکز (Niven، Totterdell، Stride، & Holman، 2011) سازگار نباشند و ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشند. در زمینه مربوط، در عین حال تا حدی جداگانه، زمینه تحقیق در مورد تنظیم احساسات، تمایز بین برخورد با احساسات خود و یا احساسات دیگران، به خوبی شناخته شده است. ابزارهای توسعه یافته اند که تنظیمات عاطفی خود و دیگر محور را اندازه گیری می کنند (به عنوان مثال، مقررات احساسات دیگران و مقیاس خود؛ Niven و همکاران، 2011) یا یکی از این عوامل (مثلا مدیریت عاطفه دیگران مقیاس؛ Austin & O ‘Donnell، 2013).

توجه؛ (این ترجمه توسط نرم افزار انجام شده و ویرایش نشده است و احتمال وجود اشتباه در آن وجود دارد. در صورت ثبت سفارش، ترجمه توسط مترجمین مجرب انجام خواهد شد. برای مشاهده نمونه ترجمه های تخصصی و اخیر مترجمین جهت اطمینان از کیفیت ترجمه، اینجا کلیک نمایید.)

نمونه مقاله انگلیسی علاقه علمی به نقش هوش هیجانی (EI) در حوزه های مختلف زندگی شکوفا می شود (Joseph & Newman، 2010؛ Martins، Ramalho، & Morin، 2010). EI می تواند به طور گسترده ای به عنوان دانش و / یا شایستگی تعریف می شود تا به طور موثر با احساسات برای تنظیم رفتارهای اجتماعی و عاطفی رفتار کند (Petrides، 2011؛ ​​Salovey & Mayer، 1990؛ Zeidner، Roberts & Matthews، 2008). در مطالعات قبلی، EI با مزایای درون فردی (به عنوان مثال سلامت) و بین فردی (به عنوان مثال اجتماعی بودن) مرتبط است. به طور خاص، EI با سلامت روحی و جسمی، عملکرد کار و کیفیت تعاملات اجتماعی ارتباط مثبت داشت (Joseph & Newman، 2010؛ Lopes et al.، 2004؛ Martins et al.، 2010). همانطور که میدان در حال حرکت است، محققان علاقه مند به فرایندهایی هستند که اثرات مثبت EI را تحت تأثیر قرار می دهند (به عنوان مثال، Lievens & Chan، 2010). بر این اساس، یک سوال مهم این است که آیا در برخورد با احساسات خود یا احساسات دیگران از اهمیت یکسان برای پیش بینی معیارها استفاده می شود (Brasseur، Grégoire، Bourdu، & Mikolajczak 2013؛ Zeidner et al.، 2008). ما پیشنهاد می کنیم که ابعاد هر دو EI (یعنی برخورد با احساسات خود و برخورد با احساسات دیگران) تاثیر مثبتی داشته باشند؛ با این حال، این تاثیر ممکن است در حوزه های مختلف زندگی رخ دهد. برای نشان دادن، به طور موثر برخورد با احساسات خود، احتمالا نقش مهمی در حفظ (ذهنی و جسمی) سالم بازی می کند، در حالی که به طور موثر در برخورد با احساسات دیگران ممکن است برای تضمین تعاملات اجتماعی صاف مهم تر باشد. از آنجایی که اثرات مثبت EI به این ترتیب فرایندهای مختلف را منعکس می کنند، ممکن است مربوط به تمایز خود به دیگران از EI باشد. ظهور EI به یک موضوع برجسته برجسته، توسعه ابزارهای EI مختلف را تحریک کرده است. اگر چه بحث های مهمی در مورد قالب این ابزارها وجود دارد (یعنی آزمون های توانایی و یا پرسشنامه های خود گزارش شده، رابرتز، متیوز و زیدنر، 2010) تا به امروز، سوال این است که آیا آنها باید شامل ابعاد خود و دیگر تمرکز EI توجه نسبتا کمی دریافت کرده است. بر این اساس، اکثر EI ابزارها به صراحت خود را از EI های دیگر متمایز نمی کند. بنابراین، تا حد زیادی مشخص نیست که ابعاد EI به چه معیاری کمک می کند. ما این محدودیت در زمینه را در نظر می گیریم، زیرا ابعاد خودجوش EI ممکن است همیشه با همتایان دیگر متمرکز (Niven، Totterdell، Stride، & Holman، 2011) سازگار نباشند و ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشند. در زمینه مربوط، در عین حال تا حدی جداگانه، زمینه تحقیق در مورد تنظیم احساسات، تمایز بین برخورد با احساسات خود و یا احساسات دیگران، به خوبی شناخته شده است. ابزارهای توسعه یافته اند که تنظیمات عاطفی خود و دیگر محور را اندازه گیری می کنند (به عنوان مثال، مقررات احساسات دیگران و مقیاس خود؛ Niven و همکاران، 2011) یا یکی از این عوامل (مثلا مدیریت عاطفه دیگران مقیاس؛ Austin & O ‘Donnell، 2013).
سال انتشار 2018
ناشر الزویر (ساینس دایرکت) (Elsevier – Science Direct)
مجله  شخصیت و تفاوت های فردی – Personality and Individual Differences
نوع مقاله ISI
کلمات کلیدی  احساسات، هوش هیجانی، توسعه مقیاس
صفحات مقاله انگلیسی 12
مناسب برای رشته روانشناسی
مناسب برای گرایش روانشناسی عمومی
توضحیات این مقاله انگلیسی جدید بوده و تا کنون ترجمه نشده است. جهت ثبت سفارش ترجمه از لینکهای زیر استفاده نمایید.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
سفارش ترجمه فارسی ○ سفارش انجام ترجمه و تایپ این مقاله (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید