مقاله تاثیر جنسیت روی کیفیت خدمات حسابرسی (2019 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله آیا جنسیت روی کیفیت خدمات حسابرسی تاثیرگذار است؟
عنوان انگلیسی مقاله Is there a gender effect on the quality of audit services?
فهرست مطالب چکیده

۱. پیشگفتار

۲. پیش زمینه و توسعه فرضیات

۲.۱. تفاوت‌های جنسیتی در مهارت‌ها برای حرفه حسابداری

۲.۲. موانع ورود و سقف شیشه‌ای

۲.۳. نتایج مطالعات تجربی مربوطه

۲.۴. فرضیه

۳. طرح پژوهش و انتخاب نمونه

۳.۱. طرح پژوهش

۳.۲. انتخاب نمونه

۴. نتایج و بحث

۴.۱. نتایج تجزیه و تحلیل تک متغیره

۴.۲. نتایج تجزیه و تحلیل چند متغیره

۴.۳. کنترل‌های نیرومندی

۴.۴. تجزیه و تحلیل اضافی (I): کیفیت گزارشگری مالی سنجیده شده توسط تجدید ارائه (همگن‌سازی) صورت‌های حسابداری

۴.۵. تجزیه و تحلیل اضافی (II): تجزیه و تحلیل با یک نمونه تطبیق یافته

۴.۶. تجزیه و تحلیل اضافی (III): جایگزینی یک حسابرس مرد برای یک حسابرس زن

۵. نتیجه‌گیری‌ها، پیامدها و محدودیت‌ها

منابع

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

Should we expect a gender effect on the quality of audit services? Both the behavioural economics literature and the glass ceiling for women in the audit profession suggest an affirmative answer to this question. We conduct the study with a sample of Spanish-listed companies for the period between 2008 and 2015 and use the quality of the client’s financial statements as a proxy for the quality of audit services. The results provide sound and consistent support for a positive female auditor effect on the quality of audit services. Although our figures suggest that men and women tend to audit different types of clients, the results are not driven by these differences. Moreover, the gender effect occurs from the very first year of the appointment of a female partner to replace a male auditor. This study may contribute to challenging stereotypes and may be informative for the ongoing political debate regarding the under-representation of women in senior management levels.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

آیا می‌توان انتظار داشت که جنسیت بر روی کیفیت خدمات حسابرسی تاثیرگذار باشد؟ هم متون اقتصاد رفتاری و هم سقف شیشه‌ای برای زنان در حرفه حسابرسی، پاسخ مثبتی به این سوال می‌دهند. این مطالعه را با نمونه‌ای از شرکت‌های فهرست شده اسپانیایی برای دوره بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ انجام می‌دهیم و از کیفیت صورت‌های مالی مشتری به عنوان پروکسی برای کیفیت خدمات حسابرسی استفاده می‌کنیم. نتایج، پشتیبانی سازگار و قوی را برای تاثیر مثبت حسابرس زن روی کیفیت خدمات حسابرسی فراهم می‌سازند. اگرچه یافته‌های ما نشان می‌دهند که مردان و زنان گرایش به حسابرسی انواع مختلف مشتریان دارند، نتایج، توسط این تفاوت‌‌ها هدایت نمی‌شوند. علاوه‌براین، تاثیر جنسیت از اولین سال انتصاب یک شریک زن برای جایگزینی یک حسابرس مرد رخ می‌دهد. این مطالعه ممکن است در به چالش کشیدن کلیشه‌ها مفید واقع شود و همچنین ممکن است برای بحث سیاسی آینده در رابطه با نمایندگی کمتر زنان در سطوح مدیریت ارشد آموزنده باشد.

توجه؛ (همانطور که در نمونه ترجمه مشاهده مینمایید، این ترجمه توسط مترجم مجرب با رشته مرتبط به صورت کاملا تخصصی انجام شده و ادامه مقاله نیز به همین صورت با کیفیت عالی در فرمت ورد و pdf آماده خریداری و دانلود میباشد.)

سال انتشار 2019
ناشر الزویر
مجله   مجله پژوهش کسب و کار – Journal of Business Research
کلمات کلیدی انگلیسی  Female auditor – Gender differences – Glass ceiling – Audit quality – Gender specialization
کلمات کلیدی  حسابرس زن، تفاوت های جنسیتی، سقف شیشه ای، کیفیت حسابرسی، تخصص جنسیتی
 صفحات مقاله انگلیسی 12
صفحات ترجمه مقاله 34
مناسب برای رشته  حسابداری ، مدیریت
مناسب برای گرایش حسابرسی و مدیریت کسب و کار
توضیحات این مقاله ترجمه شده و فایل تایپ شده با فرمت ورد آن آماده خریداری و دانلود میباشد.
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته حسابداری (کلیک کنید)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید