مقاله طراحی یک سیستم تصمیم یار برای قیمت گذاری تصادفی در تجارت الکترونیک (2013 الزویر)

عنوان فارسی مقاله طراحی یک سیستم تصمیم یار برای قیمت گذاری تصادفی در تجارت الکترونیک
عنوان انگلیسی مقاله A randomized pricing decision support system in electronic commerce
فهرست مطالب چکیده

۱ مقدمه

۲ مرور منابع

۳ مدل ترفیعی به همراه عدم قطعیت قیمت

۱ ۳ مدل قیمت گذاری ثابت

۲ ۳ مدل قیمت گذاری تصادفی

۱ ۲ ۳ ساختار قیمت

۲ ۲ ۳ رفتار مشتری

۳ ۲ ۳ تصمیم بهینه خرده فروش

۴ استراتژی قیمت گذاری بهینه

۱ ۴ آثار ضریب تخفیف بر استراتژی قیمت گذاری

۲ ۴ آثار انتظار مشتریانِ خواهان قیمت پایین بر استراتژی قیمت گذاری

۵ آثار عدم تقارن اطلاعات

۶ نتیجه گیری

بخشی از متن مقاله انگلیسی Abstract

The Internet has provided great convenience for online shoppers and has presented unprecedented opportunities for online retailers to understand their customers. Getting the pricing right has emerged as one of the ultimate keys to the success of electronic commerce. Although some online retailers have tried some personalized pricing strategies for perishable capacity or inventory in some industries, consumers’ resistance to price discrimination is still a great concern. Can we develop other price discrimination strategies for online sellers to sell standard durable products without giving the impression that they are treating their customers unfairly? Randomized pricing, which is proposed in this paper, belongs to this kind of strategy. In this paper, we present a framework that can be used to study the randomized pricing strategy by incorporating some new features into electronic commerce. For example, information asymmetry about the prices of products does not exist across internet users because of easy access to price information and very low searching cost. Consumers’ reneging behavior is also considered. Online consumers usually wait up to a certain period of time for deals. Specifically, we model online retailers’ price variation as a Markov process in which the price randomly switches between high level and low level. Strategic consumers make a tradeoff between buying immediately at a high price with instant utility or buying later at a low price with a probability and discounted utility. We show in this paper that randomized pricing strategy can always generate more profit than flat pricing strategy. The effects of consumers’ patience and discount factor on optimal prices and promotion probability are studied. Finally, we show that the optimal benefit that the retailer can obtain from hiding promotion probability depends on the value of the discount factor.

ترجمه بخشی از متن مقاله چکیده

اینترنت کار خریداران آنلاین را بسیار راحت کرده است و فرصت بی سابقه ای برای خرده فروشان آنلاین فراهم آورده است تا مشتریان خود را بشناسند. دستیابی به قیمت مناسب به عنوان یکی از کلیدهای اصلی موفقیت تجارت الکترونیک شناخته شده است. هرچند برخی از خرده فروشان آنلاین از چند استراتژی قیمت گذاری شخصی برای ظرفیت یا موجودی کالاهای فاسدشدنی در برخی از صنایع استفاده کرده اند اما مقاومت مشتریان در برابر تبعیض قیمتی همچنان یکی از نگرانی های اصلی است. آیا می توان استراتژی های تبعیض قیمتی دیگری را طوری تدوین کرد که فروشندگان آنلاین بدون آن که نشان بدهند بین مشتریان خود تبعیض قائل شده اند محصولات بادوام استاندارد را بفروشند؟ قیمت گذاری تصادفی که در این مقاله ارائه شده است جزء این نوع استراتژی ها است. در این مقاله، چارچوبی را ارائه می کنیم که با وارد کردن چند ویژگی جدید به تجارت الکترونیک می توان از آن برای بررسی استراتژی قیمت گذاری تصادفی استفاده کرد. برای مثال به دلیل دسترسی آسان به اطلاعات قیمتی و هزینه بسیار پایین جستجو، عدم تقارن اطلاعات مربوط به قیمت محصولات در میان کاربران اینترنتی وجود ندارد. رفتار عهدشکنانه مشتریان نیز در نظر گرفته شده است. مشتریان آنلاین معمولاً تا یک دوره زمانی خاص برای خرید صبر می کنند. به طور خاص، تغییرات قیمتی خرده فروشان آنلاین را به صورت یک فرایند مارکوف مدل سازی کردیم که در آن قیمت به صورت تصادفی بین سطح بالا و پایین تغییر می کند. مشتریان استراتژیک بین خرید فوری با قیمت بالا و مطلوبیت آنی یا خرید آتی با قیمت پایین و مطلوبیت احتمالی و تنزیل شده دست به انتخاب می زنند. در این مقاله نشان می-دهیم که استراتژی قیمت گذاری تصادفی همواره می تواند سود بیشتری نسبت به استراتژی قیمت گذاری ثابت ایجاد کند. آثار انتظار مشتریان و ضریب تخفیف بر قیمت بهینه و احتمال ترفیع بررسی شده است. در نهایت، نشان می دهیم که سود بهینه ای که خرده فروش می تواند از مخفی کردن احتمال ترفیع کسب کند به مقدار ضریب تخفیف بستگی دارد.

سال انتشار 2013
ناشر الزویر
مجله  سیستم های پشتیبان تصمیم گیری
کلمات کلیدی  تجارت الکترونیک، قیمت گذاری تصادفی، ترفیع، تبعیض قیمتی
 تعداد صفحات مقاله انگلیسی 10
تعداد صفحات ترجمه مقاله 30
مناسب برای رشته مدیریت بازرگانی، مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت اجرایی
مناسب برای گرایش مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک و تجارت الکترونیک
دانلود رایگان مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته مدیریت فناوری اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید