مقاله یک آزمایش شبه تجربی در مورد تاثیر کارتون های آموزشی بر کودکان تانزانیا (2018 الزویر)

 

 

عنوان فارسی مقاله یک آزمایش شبه تجربی در مورد تاثیر کارتون های آموزشی بر کودکان تانزانیا
عنوان انگلیسی مقاله A quasi-experiment examining the impact of educational cartoons on Tanzanian children
فهرست مطالب چکیده

1- مقدمه

2-روش ها

2-1 تنظیمات

2-2 رویه ها و نمونه

2-3 ویدئوهای درمانی

2-4 ویدوئو های کنترل

2-5 اندازه گیری ها

2-5-1 مهارتهای نقاشی

2-5-2 شکل گیری دانش

2-5-3 شناسایی اعداد

2-5-4 شمارش

2-5-5 شناسایی حروف

2-5-6 شناسایی احساسات

2-5-7 مهارت های انگلیسی

2-6 رویکرد تحلیلی

3- نتایج

3-1 شرکت کنندگان مداخله

3-2 امتیازات خط مبنا و پیگیری

3-3 مدلهای رگرسیون

4- بحث

نمونه مقاله انگلیسی Abstract

Educational media can positively impact young children; however, few studies have been conducted in developing countries. Researchers investigated the impact of an animated educational series, where participants were randomized to see Akili and Me versus other popular programs. In interviews with children, researchers assessed measures before and after four weeks of exposure. From Morogoro, Tanzania, 568 children (mean age – 4.8 years) participated. Controlling for the child’s sex, age, and baseline skills in the assessed follow up outcome, exposure to Akili and Me significantly improved drawing skills, shape knowledge, number recognition, counting, and English skills. Young and vulnerable children can benefit from a locally-produced educational program. Media interventions should be encouraged as they effectively and efficiently alter school readiness.

نمونه ترجمه فارسی چکیده

رسانه آموزشی می تواند تاثیر مثبتی بر کودکان خردسال داشته باشد، از اینرو ، تعدادی مطالعات در کشورهای در حال توسعه صورت گرفته است. محققان تاثیر یک آزمون آموزشی انیمیشن را بررسی کرده اند، که شرکت کنندگان برای دیدن Akili و Me در مقابل برنامه های دیگر بطور تصادفی انتخاب شده بودند. در مصاحبه با کودکان، محققان به اندازه هایی قبل و بعد از نمایش انیمیشن دست یافتند. از موروگورو، تانزانیا،568 کودک(میانگین سنی4تا8 ساله) شرکت کردند. با کنترل جنسیت، سن و مهارت های پایه کودکان در پیگیری انجام شده، برای تماشای Akili و Me، مهارتهای طراحی، شکل دادن به تفکر، تشخیص اعداد و مهارت های انگلیسی آنها بهبود یافت. کودکان کوچک و آسیب پذیر می توانند از برنامه آموزشی تولید شده بطور محلی بهره ببرند. اقدامات رسانه ای باید آنها را بطور موثر ترغیب کند و آمادگی ورود به مدرسه را اصلاح نماید.

سال انتشار 2018
ناشر الزویر
مجله  مجله روانشناسی رشد کاربردی – Journal of Applied Developmental Psychology
کلمات کلیدی  آمادگی ورود به مدرسه، رسانه آموزشی، تلویزیون، سوادآموزی، شمارفهمی(شناسایی اعداد)
 صفحات مقاله انگلیسی 7
صفحات ترجمه مقاله 19
مناسب برای رشته روانشناسی
مناسب برای گرایش روانشناسی تربیتی
دانلود مقاله انگلیسی ○ دانلود رایگان مقاله انگلیسی با فرمت pdf (کلیک کنید)
خرید ترجمه فارسی ○ خرید ترجمه آماده این مقاله با فرمت ورد (کلیک کنید)
سایر مقالات این رشته ○ مشاهده سایر مقالات رشته روانشناسی (کلیک کنید)

 

دیدگاهتان را بنویسید